به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محسن جلالی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: مرحله اول نام نویسی از بهمن آغاز شد و تا هفتم اردیبهشت ادامه داشت که در این مدت قریب 300 نفر نام نویسی کردند.
وی با بیان اینکه حوزه علمیه اصفهان هر سال در دو مرحله جذب طلبه دارد، افزود: معمولاً در این دو مرحله قریب یکهزار و 200 داوطلب نام نویسی می کنند که پس از طی مراحل مختلف آزمون کتبی، قبولی در مصاحبه، تایید سلامت روحی و جسمی و تایید صلاحیت اخلاقی توسط دفتر تحقیق حوزه علمیه اصفهان، جذب حوزه می شوند.
معاون آموزش و پژوهش مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان ادامه داد: از مجموع 40 مدرسه علمیه در استان 37 مدرسه در قالب نظام طولانی مدت مرسوم حوزه های علمیه مشغول تحصیل هستند که از این تعداد 12 مدرسه در اصفهان و 25 مدرسه در سایر شهرستان های استان قرار دارد.
وی اظهار کرد: همچنین سه مدرسه علمیه در شهرهای رهنان، خمینی شهر و حبیب آباد در قالب نظام پنج ساله 'سفیران هدایت' به جذب و تربیت مبلغ می پردازند.
جلالی اضافه کرد: حوزه علمیه اصفهان از سه مقطع سیکل، دیپلم و دانش آموختگان دانشگاهی طلبه جذب می کند و به این منظور یک مدرسه ویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی، چهار مدرسه ویژه داوطلبان دارای مدرک سیکل و سایر مدارس ویژه داوطلبان مدرک دیپلم است.
سال تحصیلی حوزه علمیه اصفهان از شننبه 20 مرداد آغاز می شود.
حوزه علمیه اصفهان با بیش از یکهزار و 500 کلاس درس در سطوح مختلف از مقدمات تا درس خارج، به تربیت طلاب و فضلای روحانی می پردازد.
در حال حاضر 60 کرسی درس خارج فقه و اصول توسط 30 استاد در حوزه علمیه اصفهان دایر است.
6027/7134/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.