مدیر حوزه علمیه استان اردبیل گفت: دولت به جای آنکه بودجه حوزه‌ها را در ردیف نهادهای آموزشی و دانشگاهی قرار دهد آن را در ردیف منابع فرهنگی قرار داده که هیچ تناسبی را با اعتبارات دانشگاه‌ها شاهد نیستیم.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، حجت‌الاسلام نوروزی در پاسخ به سوالات خبرنگاران اظهار کرد: در ماه‌های اخیر برخی شبهات در مورد بودجه حوزه‌های علمیه مطرح شده که ضرورت دارد برای تنویر افکار عمومی روشنگری‌هایی در این زمینه انجام شود چرا که برنامه و بودجه در یک کار اشتباه ردیف اعتبارات حوزه علمیه را به جای قرار دادن در ردیف مراکز علمی دانشگاهی با منابع اعتباری فرهنگی در یک ردیف قرار داده است.
وی خاطرنشان کرد: ما انتظار داریم به جای آنکه بودجه حوزه‌های علمیه را که بسیار نامحدود است از ردیف بودجه‌های فرهنگی جدا کرده و ما را با وزارت ارشاد، حوزه هنری، تبلیغات اسلامی و سایر نهادهای فرهنگی که اعتباراتشان یک تا سه درصد از کل بودجه کشور است هم ردیف قرار ندهند.
مدیر حوزه علمیه استان اردبیل بیان کرد: انتظار داریم بودجه حوزه‌های علمیه را در ردیف بودجه آموزشی که برای مدارس و دانشگاه‌ها اختصاص می‌یابد قرار دهند چرا که در شرایط کنونی سرانه تحصیلی طلاب یک چهارم سرانه دانشجویان است و به هیچ وجه این منابع و تخصیص آن عادلانه به نظر نمی‌رسد.
نوروزی تصریح کرد: سخن ما این است که هم ردیف دانشجویان باید طلاب و تحصیل‌کردگان در حوزه‌های علمیه از بودجه عمومی و بیت‌المال استفاده کنند چرا که تبعیض قایل شدن بین دانشجو و طلاب اصلا پسندیده نیست به طوری که در سال گذشته نیز کمتر از 30 درصد بودجه عمرانی و 50 درصد بودجه جاری ما تخصیص پیدا کرده است.
وی افزود: اصلا منطقی به نظر نمی‌رسد که حوزه‌های علمیه را با مراکز فرهنگی و یا هنری همچون سینماها سنجش کنند و به هر بهانه‌ای بخواهند بخشی از منابع بودجه‌ای ما را تخصیص ندهند در حالی که به صراحت باید گفت کل بودجه حوزه‌های علمیه حتی معادل بودجه دانشگاه تهران نیز نمی‌شود.
مدیر حوزه علمیه استان اردبیل گفت: به جای شبهه‌افکنی و سخنان مغالطه‌آمیز بهتر است بوجه اختصاص یافته به حوزه‌های علمیه شفاف‌سازی شود تا همه در جریان واقعیت‌ها قرار گیرند تا بدانند حوزه‌های علمیه متناسب با ماموریت خود به عنوان یک نهاد آموزشی و متولی تولید علم نمی‌‌تواند از اعتبارات قابل قبول برخوردار باشد در حالی که در مقایسه با سایر نهادهای آموزشی کیفی تحصیل در حوزه‌ها کیفی‌تر است.

کیفی‌گزینی اولویت ماست
نوروزی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه حوزه‌های علمیه در پذیرش طلاب بیشتر از کمیت به کیفی‌گزینی اعتقاد دارد، اظهار کرد: ما در پذیرش از مدرک دیپلم مدرسه ملاابراهیم در اردبیل، ولیعصر در مشگین‌شهر، امام باقر در پارس‌آباد و المهدی در گرمی و جعفریه در مشگین‌شهر به عنوان مراکز پذیرش طلاب انتخاب کردیم.
وی با اشاره به پذیرش طلاب در سه سطح سیکل، دیپلم و دانشجویان در حال تحصیل در دانشگاه‌ها تصریح کرد: ما به تناسب هر یک از این شرایط برای دانشجویان امکانات و تجهیزاتی را برای تحصیل در حوزه علمیه فراهم کردیم و امیدواریم علاقمندان با کسب شرایط مناسب بتوانند در این مدارس تحصیل کنند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.