علی اصغر کاراندیش مروستی روز شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه با بیان اینکه پیش از این تنها برای کتاب یارانه پرداخت می شد و نمایشگاه های قرآن خلوت بود، افزود: بر همین اساس بخشی از یارانه کتاب در سه سال گذشته به معاونت قرآنی ارشاد پرداخت می شود.
وی ادامه داد: توزیع بن خرید قرآن از دیگر برنامه های حمایتی در سال جاری از حوزه قرآن و عترت به شمار می رود و پرداخت این بن نسبت به سال گذشته 100 درصد افزایش یافته است.
کاراندیش اضافه کرد: در پرداخت یارانه ناشران کتاب نیز سعی شده است تا واسطه ها حذف شده و یارانه ناشران به صورت مستقیم به خود ناشران پرداخت شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر ارشاد به بیمه هنرمندان و فعالان حوزه فرهنگ و ارشاد اشاره کرد و گفت: از سال 1392 تا پایان سال 1395، 18 هزار و 700 نفر بیمه شده بودند و از سال گذشته نیز بیمه 32 هزار نفر آغاز شده است.
کاراندیش مروستی به واگذاری برخی از مجتمع های فرهنگی به بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: 600 مجتمع فرهنگی تاکنون به بخش خصوصی واگذار شده است که تحت نظارت وزرات فرهنگ و ارشاد و اسلامی فعالیت می کند.
معاون وزیر ارشاد افزود: همچنین وزرات ارشاد 300 پروژه عمرانی در حال احداث دارد که از این تعداد 449 پروژه ملی و بقیه استانی است.
وی افزود: اعتبار این پروژه ها بسیار محدود بوده و دولت نیز در سال جاری اعتبار پروژه های عمرانی را 50 درصد کاهش داده است.
نماینده ولی فقیه درآذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه هم در این دیدار گفت: ترکیبی از اقوام و ادیان مختلف در این استان سکونت دارند و علاوه بر این، استان با مشکلات متعددی روبرو بوده و توجه ویژه مسوولان به این منطقه در بخش تامین اعتبار ضروری است.
حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی به حوزه های علمیه استان نیز اشاره کرد و افزود: در این خصوص با استان های دیگر فاصله زیادی وجود دارد و انتظار می رود تا اقداماتی جهت تجهیز کتابخانه های حوزه علمیه استان انجام شود.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ادامه داد: اعتبارات قرآنی استان محدود بوده و تنها 440 میلیون ریال برای حجم بالای فعالیت های قرآنی اختصاص یافته است که نمی تواند پاسخگو باشد.
امام جمعه ارومیه اضافه کرد: با توجه به مرزی بودن استان و همجواری با کشورهایی چون ارمنستان فرصت مناسبی برای برگزاری گفتمان های بین ادیان و مذاهب وجود دارد.
وی افزود: مطرح کردن مباحث مشترک بین ادیان و اقوام مختلف نتیجه خوبی داده و از نظر امنیتی نیز آثار مثبتی داشته است.
به گزارش ایرنا، بازدید از تالار مرکزی ارومیه و حضور در جمع فعالان موسسه های فرهنگی از دیگر برنامه های معاون وزیر ارشاد در سفر به ارومیه بوده است.
3072/8135
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.