به گزارش ایرنا حجت‌الاسلام حسین حجامی روز سه شنبه در آئین تجلیل از صاحبان اثر، اساتید پژوهشی و معاونان فعال پژوهش مدارس و حوزه‌ های علمیه استان گلستان در گرگان افزود: تقویت انگیزه های پژوهشی طلاب از مهمترین راهکارهای انجام پژوهش های کاربردی است.
وی با بیان اینکه طلاب باید هدف از انجام فعالیت های پژوهشی را بدانند، اظهارکرد: هیچ اجباری در انجام فعالیت ‌های پژوهشی برای طلاب نباید باشد، اگر طلبه ‌ای پژوهش را براساس علاقه تهیه کند آن ارزش دارد.
حجت الاسلام حجامی با بیان اینکه تحقیقات تبلیغی و ترویجی خوب است، اضافه کرد: یک طلبه باید با استفاده از پژوهش علمی، نتایج کارآمد را ارائه کند.
معاون پژوهش حوزه علمیه استان گلستان نیز گفت: فراخوان آثار دستاوردهای پژوهشی طلاب و روحانیون استان از یک ماه قبل اعلام و آثار در سه قالب کتاب، پایان‌ نامه و مقالات برگزیده جمع ‌آوری شد.
حجت الاسلام عباسعلی رضایی افزود: آثار ارائه شده به جشنواره علامه حلی در قالب نمایشگاهی در حوزه علمیه امام خمینی (ره) شهرستان گرگان در معرض دید علاقمندان قرار خواهد گرفت.
وی همچنین از برگزاری دوره مقدماتی پژوهش در تمام مدارس علمیه استان خبر داد و گفت: این دوره‎ ها باعث جلوگیری از ارائه مطالب به صورت سلیقه ‌ای می شود.
او برگزاری دوره ‌های پژوهش و برگزاری نشست‌ های علمی را از فعالیت ‌های معاونت پژوهشی اعلام کرد و گفت: تمام مدارس علوم دینی خواهران، از استاد پژوهشی برخوردار خواهند شد وکانون‌ های علمی راه‌ اندازی می شود.
رضایی، حمایت از نشریات حوزه علمیه را در ایجاد انگیزه طلاب و روحانیون برای انجام و تقویت فعالیت ‌های پژوهشی موثر خواند و افزود: کانون‌ های علمی به منظور هدفمندسازی و حمایت از پژوهش های طلاب و روحانیون راه اندازی شده است.
در این مراسم که با حضور نماینده ولی فقیه در گلستان و طلاب و اساتید حوزه های علمیه استان برگزار شد، از صاحبان اثر، اساتید پژوهش و معاونین فعال پژوهشی مدارس علمیه تجلیل شد.
همچنین حاضرین در این جلسه از نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی پژوهشگران حوزه علمیه استان گلستان بازدید کردند.
3014/1648
خبرنگار: مجید میهن دوست ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.