رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اردبیل گفت: شورای پنجم از ارائه طرح‌ها و پیشنهادات کارگشا در حل مشکلات شهر اردبیل عاجز بوده و در این زمینه ضعف مشهودی را شاهد هستیم.
حسین افسانه در گفتگو با ایسنا، منطقه اردبیل، اظهار کرد: به غیر از بررسی طرح‌ها و لوایح در شورا کار خاصی در شورای پنجم انجام نشده است و ما توفیق آن را نداشتیم که یک تصمیم‌گیری اساسی و تاثیرگذار در مسیر توسعه و عمران و آبادانی شهر اردبیل داشته باشیم.
وی خاطرنشان کرد: شورای شهر وظیفه دامنه‌داری را در بررسی طرح‌ها و لوایح و ارائه پیشنهادات برای حل مشکلات شهروندان و رفع موانع توسعه شهری دارد که در قانون شوراها نیز وظیفه منتخبین مردم توجه به تدوین برنامه توسعه عمرانی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و ... در شهرها تعریف شده است.
عضو شورای شهر اردبیل افزود: تنها بررسی چهار نامه و تصمیم‌گیری در مورد نامه‌های تخفیف‌دار وظیفه شورای شهر نیست بلکه ما باید در جلسات شورای شهر روی پیشنهادات و طرح‌های ارائه شده بحث و بررسی کارشناسی انجام دهیم تا با تصمیم‌گیری و اقدام کارشناسی روی طرح‌های پیشنهادی بتوانیم نتایج آن را برای اجرا به شهردایر ابلاغ کنیم.  
افسانه گفت: با توجه به اینکه تصمیم‌گیری در شورا به صورت جمعی و گروهی اتفاق می‌افتد تنها حرکت یک نفر از اعضای شورا در این زمینه راهگشا نخواهد بود و باید روی طرح‌های پیشنهادی با همفکری تمامی اعضای شورای شهر دیدگاه‌های اصلاح‌گرایانه مطرح تا به صورت جمعی تصمیم‌گیری انجام شده و کارها سامان یابد
وی تصریح کرد: در همه این حوزه‌ها ما ضعف مشهودی را در شورای شهر اردبیل مشاهده می‌کنیم به طوری که در این یک سال هیچگونه طرح و پیشنهاد و اقدامی در ارزیابی نقاط ضعف و قوت کارهای انجام شده در شهر رخ نداده است و شورای پنجم بیشتر گرفتار روزمرگی است.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اردبیل در مورد ارائه نشدن گزارش سه ماهه از فعالیت شهرداری اردبیل به شورای شهر بیان کرد: براساس بودجه سال 97 قرار بود شهرداری هر سه ماه گزارشی از کارها و برنامه‌های اجرا شده را به شورا ارائه کند تا ما نقاط ضعف و قوت را بررسی و به شهرداری متذکر شویم که در این زمینه هیچگونه گزارش، اطلاعات و عملکردی به شورای شهر از طرف شهرداری ارائه نشده است. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.