کامران ملکی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آقای بازوند گفت که استانداری از هر تصمیم شورای شهر در باره انتخاب شهردار استقبال و حمایت می کند.
به گفته ملکی، در این جلسه که سه شنبه شب برگزار شد، استاندار همچنین خواستار همکاری بیشتر در پیشبرد طرح های عمرانی سطح شهر کرمانشاه شد.
او گفت: شورای شهر کرمانشاه عصر امروز برای انتخاب شهردار تشکیل جلسه می دهد و دستور کار نخست آن تعیین تکلیف نامزدی آقای غلامرضا امیری است؛ یعنی امروز شهردار شدن امیری قطعی می شود یا اسم وی از بین گزینه‌های موجود کنار می رود.
طیب حیدری، دیگر عضو شورای شهر کرمانشاه هم روز 22 مرداد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفته بود تکلیف امیری روز دوشنبه مشخص می شود.
البته اختلاف اعضای شورا در این جلسه مانع از توافق نهایی شد.
امیری در جلسه روز دوشنبه گفت که 'من کاندیدای پست شهرداری هستم و انصراف هم نمی‌دهم و از دوستان هم می‌خواهم در دادن رای تعارف نکنند و نظرشان را اعلام کنند.'
این عضو شورای شهر کرمانشاه گفت که نمی خواهد شهردار حداقلی باشد و رای همه اعضا را نیاز دارد.
سالار احمدزاده دیگر عضو شورا هم با بیان اینکه تاخیر در انتخاب شهردار خیانت به مردم و شهر است، عنوان کرد: در دوره های گذشته کاندیدایی با 2 پرونده رزومه کاری مطرح می شد اما اعضای شورا از قبل گزینه شهرداری را در نظر داشتند و جلسات انتخاب شهردار در عمل نمایشی بود و خروجی نداشت.

** امیری منتفی شود، سراغ لیست 11 نفره می رویم
کامران ملکی در این باره اظهار داشت: موافقت یا مخالفت با شهردار شدن امیری قابل پیش بینی نیست و بستگی به نظر اعضا دارد زیرا نظر برخی دوستان در روزهای گذشته نسبت به شهردار شدن امیری تغییر کرده است.
به گفته ملکی ، اگر انتخاب امیری منتفی شود، سراغ لیست 11 نفره نامزدهای شهرداری می رویم و شهردار شدن آنها را بررسی می کنیم.
او تاکید کرد: انتخاب شهردار دستور کار جلسه فردا پنجشنبه و جلسات هفته آینده خواهد بود.
تاکنون اسامی نامزدهای این لیست 11 نفره منتشر نشده اما گویا برخی چهره ها مانند منوچهر فخری، حامد لعل بخش و عبدالرضا شعبانی در این لیست حضور دارند.
از سوی دیگر هفته آینده زمان برگزاری انتخابات هیات رئیسه شورای شهر است و به همین دلیل برخی اعضای شورا اصرار دارند که ابتدا هیات رئیسه انتخاب شوند سپس تکلیف شهردار مشخص شود.
ملکی در این باره گفت که همه چیز بستگی به نظر اعضا دارد و نمی توان پیش بینی دقیقی ارائه کرد.
پیشتر ابراهیم مرادی، سخنگوی شورای شهر کرمانشاه به ایرنا گفته بود که انتخاب شهردار و هیات رئیسه شورا در یک روز برگزار می شود اما طیب حیدری تاکید کرده است: برنامه نخست شورا انتخاب شهردار است اما اگر در هفته جاری موفق به این کار نشویم امکان دارد ابتدا هیات رئیسه شورا را مشخص کنیم سپس سراغ تعیین تکلیف شهردار برویم.

** انتقادها از طولانی شدن روند انتخاب شهردار
یکی از انتقادات وارد شده به عملکرد شورای شهر کرمانشاه ، تعلل در انتخاب شهردار است؛ اتفاقی که در دوره های گذشته هم افتاده و شهرداری همواره چند ماه با سرپرست اداره شده است.
استاندار، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و فرماندار کرمانشاه از جمله چهره هایی هستند که در هفته های اخیر خواهان تحرک جدی شورای شهر در انتخاب شهردار شده اند.
براساس قانون، شورای شهر پس از برکناری شهردار، سه ماه برای انتخاب جایگزین او فرصت دارد.
آرش رضایی پس از بالا گرفتن اختلافاتش با برخی اعضای شورای شهر و برخی مدیران استانی استعفا داد و 10 تیر 97 پس از 2 سال و 2 ماه از شهرداری خداحافظی کرد.
از روز رفتن رضایی، حامد لعل بخش سرپرستی شهرداری را بر عهده گرفته است اما با وجود گذشت نیمی از مهلت قانونی شورای شهر برای انتخاب شهردار جدید، هنوز چشم شهر یک میلیون و 80 هزار نفری کرمانشاه به دودکش ساختمان آجرنمای سبزه میدان است؛ به امید دیدن دود سفید و توافق اعضای شورا بر سر یک گزینه.
شهرستان کرمانشاه حدود 55 درصد از جمعیت 2 میلیون نفری استان را در خود جا داده است.
7444/8066
گزارش از عبدالله الماسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.