طیب حیدری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آقای امیری در ابتدا با جدیت خواهان پست شهرداری کرمانشاه بود اما در ادامه با تردید مواجه شد زیرا تمایل داشت که به اتفاق آرا شهردار شود اما برخی اعضای شورا از او حمایت نکردند.
حیدری گفت که او از امیری حمایت می کند اما تکلیف شهردار شدن یا نشدن این گزینه در جلسه امروز شورای شهر نهایی می شود.
غلامرضا امیری از اعضای فعلی شورای شهر کرمانشاه است و به همین دلیل انتخاب او به عنوان شهردار بعید به نظر نمی رسد.

** انتخاب شهردار در هفته جاری
حیدری به جلسه روز یکشنبه شورای شهر کرمانشاه هم اشاره کرد و گفت: من در این جلسه پیشنهاد دادم که برای انتخاب شهردار یک فراخوان ملی منتشر کنیم تا همه نامزدهای شهرداری طی یک هفته سوابق و برنامه های خود را ارسال کنند و ما نیز یک هفته برای بررسی این سوابق وقت بگذاریم سپس بهترین گزینه را انتخاب کنیم.
البته گویا این پیشنهاد با استقبال سایر اعضا همراه نشده زیرا حیدری گفت: اگر در جلسه امروز شورا برای انتخاب شهردار به نتیجه ای نرسیم، 2 جلسه دیگر هم در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه همین هفته برگزار می کنیم و به احتمال زیاد تکلیف شهردار در همین هفته مشخص می شود.
به گفته عضو شورای شهر کرمانشاه 'تعدادی از اعضای شورا معتقدند که برای پست شهرداری باید سراغ افراد با سابقه و شناخته شده برویم؛ البته همین گزینه ها هم باید با حضور در جلسه شورا برنامه های خود را ارائه و توضیح دهند.'

** انتقادها از طولانی شدن روند انتخاب شهردار
یکی از انتقادات وارد شده به عملکرد شورای شهر کرمانشاه تعلل در انتخاب شهردار است؛ اتفاقی که در دوره های گذشته هم افتاده و شهرداری همواره چند ماه با سرپرست اداره شده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و فرماندار کرمانشاه از جمله چهره هایی بوده اند که در هفته های اخیر خواهان تحرک جدی شورای شهر در انتخاب شهردار شده اند.
براساس قانون، شورای شهر پس از برکناری شهردار، سه ماه برای انتخاب جایگزین او فرصت دارد.
آرش رضایی پس از بالا گرفتن اختلافاتش با برخی اعضای شورای شهر و برخی مدیران استانی استعفا داد و روز 10 تیر 97 پس از 2 سال و 2 ماه از شهرداری خداحافظی کرد.
از روز رفتن رضایی، حامد لعل بخش سرپرستی شهرداری را بر عهده گرفته است اما با وجود گذشت نیمی از مهلت قانونی شورای شهر برای انتخاب شهردار جدید، هنوز چشم شهر یک میلیون و 80 هزار نفری کرمانشاه به دودکش ساختمان آجرنمای سبزه میدان است؛ به امید دیدن دود سفید و توافق اعضای شورا بر سر یک گزینه.
حیدری اما معتقد است که انتخاب شهردار استخدام یک کارمند و نیروی جز نیست و باید برای آن وقت و دقت زیادی صرف شود زیرا شهردار جدید برای دست کم سه سال باقیمانده از عمر شورای شهر انتخاب می شود.
پیشتر ابراهیم مرادی، سخنگوی شورای شهر کرمانشاه به ایرنا گفته بود که انتخاب شهردار و هیات رئیسه شورا در یک روز برگزار می شود اما حیدری اظهار داشت: برنامه نخست ما انتخاب شهردار است اما اگر در هفته جاری موفق به این کار نشویم امکان دارد ابتدا هیات رئیسه شورا را مشخص کنیم سپس سراغ تعیین تکلیف شهردار برویم.
شهرستان کرمانشاه حدود 55 درصد از جمعیت 2 میلیون نفری استان را در خود جا داده است.
7444/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.