سید حامد عاملی روز یکشنبه در حاشیه نشست صادرات استان اردبیل به خبرنگار ایرنا افزود: 40 هزار تن صادرات استان به ارزش 14 میلیون و 300 هزار دلار کالا مربوط به صادرات از طریق گمرکات بوده و صاردات چمدانی استان نیز در این مدت 11 میلیون دلار بوده است.
او همچنین میزان واردات کالا به استان اردبیل در سه ماه اول امسال را سه میلیون و 600 هزار دلار ذکر کرد و گفت: این میزان نسبت به زمان مشابه پارسال 56 درصد کاهش دارد.
عاملی بیان کرد: پارسال 44 میلیون و 200 هزار دلار انواع کالا از استان اردبیل به مجموع هشت هزار و 300 تن صادر شده که از نظر ارزش سه درصد و از لحاظ وزن 46 درصد در مقایسه با سال ماقبل رشد دارد.
او اضافه کرد: در این مدت میزان صادرات چمدانی نیز از استان 32 میلیون و 800 هزار دلار بوده که در مقایسه با سال ماقبل 144 درصد افزایش نشان می دهد.
رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان اردبیل اظهار داشت: میزان واردات کالا به استان اردبیل نیز پارسال به ارزش 25 میلیون و 800 هزار دلار و شامل ماشین آلات و خط تولید ، محصولات کشاورزی ، کاغذ ، پلاستیک ، کنجاله و پنبه دانه بوده که 36 درصد نسبت به سال ماقبل افزایش دارد.
عمده صادرات استان اردبیل به کشورهای عراق ، آذربایجان و افغانستان و واردات کالا نیز از آلمان ، ترکیه و ایتالیا انجام شده است.
6019/ 6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.