به گزارش ایرنا ، عدیل سروی روز چهارشنبه در آئین تجلیل از کشاورزان نمونه و برگزیدگان بخش کشاورزی استان افزود:
میزان تولیدات کشاورزی در سال 92 حدود سه میلیون و 700 هزار تن بود و در حال زمان فعلی به چهار میلیون و 500 هزار تن رسیده است.
او گفت: میزان تولید غله استان در سال 92 حدود 150 هزار تن بود در حالی که در سال گذشته به 572 هزار تن به صورت خوراکی و 35 هزار تن به صورت بذری غله از زارعان به مراکز خرید تحویل داده شد.
وی اظهار کرد: تحقق این میزان تولید به دلیل افزایش سطح زیر کشت نبوده است بلکه در سایه مدیریت صحیح در عملیات زراعی ، استفاده مناسب از بذور مقاوم با عملکرد هکتاری بالا واجرای توصیه های کارشناسان توسط بهره برداران و بکارگیری شیوه های نوین آبیاری محقق شده است.
سروی افزود: این در حالی است که در سال گذشته متوسط بارندگی 23 درصد نسبت به سال های مشابه کم بوده است.
او در زمینه وضعیت دانه روغنی و آمار مقایسه ای تولید آن نیز گفت: میزان خرید سویا در سال 92 حدود 16 هزار و 500 تن بوده که در سال گذشته میزان خرید رسمی این محصول در مراکز خرید به صورت بذری و خوراکی به 42 هزار و 500 تن رسید.
وی همچنین در زمینه افزایش تولید چغندر قند نیز افزود: بر اساس آمار رسمی ثبت شده میزان خرید این محصول در سال 92حدود 82 هزار تن بوده که به 160 هزار تن رسیده است.
سروی تشریح کرد: میزان تولید پنبه در سال 92 حدود یک هزار و 200 هکتار بود در حالی که این میزان به سه هزار و 600 هکتار رسیده و میزان تولید آن نیز از 2 هزار و 900 تن به هشت هزار و 500 تن رسیده است.
سروی افزود: افزایش تولید در واحد سطح در تولیدات باغی و دامی نیز به همین ترتیب افزایش قابل ملاحظه ای داشته است.
وی گفت: کشاورزان نمونه و پیشرو با بکارگیری توصیه های فنی و راهنمایی های کارشناسان ترویج و رعایت اصول صحیح کاشت ، داشت و برداشت محصولات کشاورزی در سال جاری توانسته اند حداکثر محصول را با ارزش اقتصادی بالا تولید کنند.
در این مراسم از 14 نفر از منتخبان بخش کشاورزی استان به اسامی شاپور قدرتی گندم کار دیم نمونه ، مهران کریم الهی گندم کار آبی نمونه ، مسعود عالی همت کلزا کار نمونه ، کمال عباسی سیب زمینی کار نمونه ، میراکبر منصوری جوکار دیم نمونه ، محرم بهاری مجری آبیاری تحت فشار نمونه ، پرنده زنبودار نمونه ، سخاوت عزیزی مددکار نمونه ترویجی ، فراهم جعفرزاده مسوول مرکز نمونه ، شهرام عزیزی مروج نمونه ، حسن رضاپور پرورش دهنده نمونه ماهیان سردآبی ، کرم نعمت زاده دامدار عشایر نمونه و بهمن علوی مدیر نمونه اتحادیه تعاون روستایی تجلیل شد.
همچنین پنج نفر از کشاورزان نمونه استان اردبیل که در سال جاری در سطح ملی مقام کسب کرده بودند در مراسمی که به همین مناسب در ساختمان وزارت جهاد کشاورزی در تهران برگزار شد، تجلیل شدند.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.