بدر شکوهی روز شنبه در گفتگو با ایرنا اعلام کرد: کشورهای عراق، کویت ، روسیه، مالزی، افغانستان، پاکستان، آلمان و جمهوری آذربایجان از مقاصد صادراتی این محصولات هستند.
وی با اشاره به اینکه در این منطقه سالانه 2 هزار و500 تن عسل طبیعی نیز تولید می شود، گفت: این شهرستان با دارا بودن 65 هزار کندوی عسل، رتبه اول استانی در تعداد کلونی زنبورعسل و رتبه دوم تولید عسل را دارد.
شکوهی گفت: گسترش تولید عسل از ارزش اقتصادی بالایی برخوردار است و با توجه به کیفیت تولید عسل در این شهرستان می‌توانیم صادرات این محصول را توسعه دهیم.
وی مجموع تولیدات بخش کشاورزی سراب رابیش از 555 هزار تن در سال اعلام کرد و افزود: در این شهرستان 385 هزار تن محصولات زراعی، 32هزار تن محصولات باغی، 150هزار تن محصولات دامی و 950 تن ماهی تولید می شود.
شهرستان سراب با وسعت 3452 کیلومتر مربع (7.6 درصد مساحت استان) در 130 کیلومتری تبریز واقع شده و از سمت شمال با استان اردبیل و شهرستان هریس، از سمت شرق با استان اردبیل، از سمت غرب با شهرستان بستان‌آباد و از سمت جنوب با شهرستان میانه هم‌مرز است.
بیشتر مردم شهرستان به فعالیت‌های کشاورزی و دامداری مشغولند و گندم، سیب زمینی، سبزیجات، حبوبات، سیب، گلابی، گردو و زردآلو از مهم‌ترین محصولات کشاورزی این شهرستان است .
خبرنگار : بهنام مجتهدی ** انتشار: پرویز انصاری
7224/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.