به گزارش ایرنا،عبدالله عمراف مدیرعامل بانک البین بانک روسیه روز چهارشنبه در سرعین به خبرنگاران گفت که بعنوان یک سرمایه گذار علاقمند به فعالیت در بخش گردشگری و کشاورزی استان اردبیل می باشد به شرطی که زیر ساخت های لازم در این مورد فراهم شود.
وی افزود: البین علاقمند است در 2طرح دهکده گردشگری سبلان در شهر گردشگری سرعین و نیز توسعه صنعت آبیاری و گلخانه ای در منطقه مغان سرمایه گذاری کند.
وی بیان کرد: سرمایه گذاری در طرح دهکده توریستی سبلان در زمینی به مساحت 390 هکتار در مسیر پیاده روی سنتی اردبیل – سرعین در روستای آلقیر و با هدف تکمیل زنجیره گردشگری منطقه اجرا می شود.
مدیرعامل بانک البین روسیه اضافه کرد: براساس این طرح سه نوع گردشگری درمانی، گردشگری ورزشی و اکوتوریسم در مسیر سبلان برای سرمایه گذاری مد نظرمی باشد.
عمراف بیان کرد: در منطقه مغان هم سرمایه گذاری در زمبنه تولید گل وگیاه مدنظر روس ها می باشد.
محمود رضا مظفری کاردار سفارت ایران در مسکو هم در این نشست به خبرنگاران گفت: سرمایه گذاران روسی آماده سرمایه گذاری در بخش گردشگری و کشاورزی در اردبیل هستند.
وی افزود: در حال حاضر شاهد حضور 2 هیات اقتصادی روس برای سرمایه گذاری در اردبیل هستیم که یکی از این هیات ها درطرح دهکده گردشگری سبلان و دیگری هم در کشت گل وگیاه در مغان آماده سرمایه گذاری می باشند.
مظفری از راه اندازی شعبه بانک البین روسی در کرج نیزخبر داد وافزود: البین یک بانک استانی در روسیه است که در مسکو شعبه دارد و در آینده هم در کرج شعبه آن راه اندازی می شود.
گردشگری وکشاورزی دو محور توسعه ای استان اردبیل می باشند، این استان با داشتن جاذبه های طبیعی و تاریخی بویژه آب های معدنی گرم یکی از قطب های گردشگری کشور می باشد. اردبیل همچنین در زمینه کشاورزی از جمله تولید محصولاتی چون سیب زمینی، گندم ، بذر ذرت و دانه های روغنی منطقه ای مهم در کشور محسوب می شود.
خبرنگار:یعقوب شاددل** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
7110/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.