به گزارش ایرنا ، مجید خدابخش روز پنجشنبه در نخستین روز از هفته دولت در دیدار مدیران دستگاههای اجرایی با امام جمعه اردبیل افزود: تولید این مقدار محصول کشاورزی دراستان ایجاب می کند که بندر خشک در منطقه مغان ایجاد شده و بستر صادرات محصولات تولیدی به بازار جمهوری آذربایجان و روسیه فراهم شود.
خدابخش اضافه کرد: استان اردبیل در مسیر توسعه قرار گرفته بطوریکه طرح های زیر بنایی و اقتصادی بزرگی درآن در دست اجرا است که با تکمیل آن تحول عظیمی در استان روی می دهد.
او تاکید کرد: تزریق اعتبارات قابل توجه از صندوق توسعه ملی به طرح های حیاتی استان جهش اقتصادی و تحول توسعه استان را رقم زده است.
وی گفت: از آغاز دولت تدبیر و امید طرح ها و برنامه های زیربنایی برای توسعه استان تعریف و اجرایی شده که نمونه بارز آنها چهار مگاپروژه بود که با تکمیل و بهره برداری کامل تحول عظیمی در استان ایجاد خواهند کرد.
استاندار اردبیل منطقه آزاد تجاری و صنعتی ، منطقه ویژه اقتصادی ، شبکه پایاب خداآفرین و طرح مطالعاتی پهنه های معدنی را از جمله طرح های بزرگ استان دانست و افزود: منطقه آزاد تجاری، صنعتی در دولت تصویب شده و در مرحله بررسی نهایی در مجلس شورای اسلامی می باشد.
خدابخش بیان کرد: عملیات منطقه ویژه اقتصادی هم در مساحت 2 هزار هکتار توسط شرکت سرمایه گذاری شاهد شروع شده وپیگیر هستیم که برخی زیرساخت های لازم تامین شده و به سرعت اجرایی شود.
استاندار اردبیل ایجاد پارک علم و فناوری در سطح 10 هکتار زمین، اختصاص 350 میلیون دلار برای نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان ، احداث تصفیه خانه آب شرب خلخال به روش بی او تی ، ساخت نیروگاه در انگوت، احداث پل معلق مشگین شهر ، راه اندازی زیپ لاین در این پل ، برگزاری مسابقات آسیایی والیبال زیر 23 سال و انتخابی جهان، برگزاری اردوی تیم ملی قایقرانی نوجوانان در دریاچه گیلارلوی گرمی و برگزاری مسابقات بین المللی شطرنج را از جمله طرح ها و برنامه های اجرا شده در سال های اخیر در این استان عنوان کرد.
او افزود: دولت تدبیر و امید در گازرسانی و آبرسانی به روستاها و همچنین احداث مجتمع های آبرسانی نیز اقدامات قابل توجهی داشته است.
خدابخش تغییر الگوی کشت را دراستان ضروری دانست وافزود: تغییر الگوی کشت در وسعت بیش از پنج هزار هکتار با کشت محصولات زعفران، پسته ، بادام زمینی و گیاهان دارویی شروع و به تولید رسیده است
وی در خصوص اجرای طرح تحول سلامت در استان اردبیل گفت: این طرح رضایت مردم را جلب کرده است و با اجرای این طرح پرداختی مردم به حداقل مبلغ رسیده است.
استاندار اردبیل ازتکمیل و بهره برداری نهایی بیمارستان پارس آباد خبر داد وافزود: این بیمارستان با 70 میلیارد ریال اعتبارهزینه مجهز به غربالگری سرطان با 6 تخت شیمی درمانی تا سه ماه اینده به بهره برداری می رسد.
خدابخش خرید 19 آمبولانس و2 دستگاه هلی کوپتر را از دیگر اقدامات حوزه بهداشتی و درمانی در استان اعلام کرد.
استاندار اردبیل اضافه کرد: با وجود محدودیت های مالی دولت خدمات ارزنده ای انجام داده وهفته دولت فرصت مناسبی برای بیان گزارش این خدمات است.
پیش از این دیدار، استاندار و مدیران اجرایی استان بمناسبت آغاز هفته دولت با حضور در گلزار شهدا در بهشت فاطمه (س) اردبیل نسبت به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند.
خبرنگار:یعقوب شاددل** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
7110/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.