دبیر اولین جشنواره بازی‌های بومی و محلی استان اردبیل گفت: اولین جشنواره بازی‌های بومی و محلی استان با هدف احیای هویت و سنت‌های اصیل منطقه در شهر اردی موسی به کار خود پایان داد. 
به گزارش ایسنا منطقه اردبیل، اصغر تقی زاده شکیبا در مراسم اختتامیه این جشنواره  با اشاره به لزوم احیای فرهنگ های اصیل هر قوم و ملت، اظهار کرد: سالیان سال است که دشمنان جمهوری اسلامی ایران تلاش می کنند در نظم نوین جهانی خلل وارد کرده و فرهنگ‌های قومی و ملی ما را از بین ببرند و کشور را با فرهنگ خود بیگانه سازند.     وی افزود: در همین خصوص ضروری است که نسل جوان و نوجوان را با ریشه‌های سنت پیوند داده و برای رشد اجتماعی آنان برنامه ریزی‌های کارگشا صورت بگیرد.     مدیرعامل موسسه ققنوس اقلیم حکمت با اشاره به رشد چشمگیر بازی‌های مجازی در جامعه، تصریح کرد: با برگزاری چنین جشنواره‌هایی می توان در مخاطبان بازی‌های مجازی گرایشی به بازی‌های بومی و محلی ایجاد کرد.   تقی زاده شکیبا هویت بخشی و توجه به شکل گیری ساختار اجتماعی و مهندس فرهنگی بر مبنای میراث ارزشمند گذشتگان کمک برای برای بقای سنت‌های حسنه در بازی و ایجاد نشاط اجتماعی را از دیگر اهداف اولین جشنواره بازی‌های بومی و محلی استان دانست. 
وی خاطرنشان کرد: ماحصل این جشنواره تقویت روحیه اشتراک مساعی و همکاری و مشارکت جویی افراد بود. گفتنی است، این مراسم با اجرای موسیقی سنتی آذربایجان و معرفی بازی قره قوس ادامه یافت و در پایان از نفرات اول تا سوم رشته های تیراندازی با کمان سنتی در دو بخش آقایان و بانوان و کشتی پهلوانی ویژه آقایان در ۶ وزن،  بازی سنتی "انزلی" بازی "بش داش" و بازی تیمی "دوز بازی" با اهدای لوح جشنواره، جایزه نقدی، مدال طلا، نقره، برنز تجلیل به عمل آمد. علاوه بر این به نفرات اول هر رشته تندیس جشنواره اهدا شد
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.