به گزارش خبرنگار ایرنا رئیس اداره ورزش و جوانان آستارا شامگاه پنجشنبه در این جشنواره فرهنگی گفت: بازی های بومی و محلی آستارا و استان گیلان در فرهنگ و آداب و رسوم مردم این منطقه ریشه دارد و برگزاری این جشنواره ها نقش تاثیرگذاری در احیا و حفظ ارزش های فرهنگی و اجتماعی دارند.
وحید خاصی پور افزود: زمانی در شهرستان آستارا بیش از 100 بازی محلی اجرا می شد اما بسیاری از آنها برای نسل های سوم و چهارم ناشناخته است و تابستان، فرصتی برای معرفی ظرفیت های فرهنگی این شهرستان است.
وی کمربند بازی، لی لی، طناب کشی، بندبازی، کشتی گیله مردی و هفت سنگ را از بازی های محلی استان گیلان نام برد و بر احیای آنها در قالب جشنواره های فرهنگی تاکید کرد.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آستارا نیز با بیان اینکه با برگزاری چنین برنامه‌های فرهنگی بهتر می‌توان نسل امروز را متوجه آئین‌های اصیل گذشته کرد، گفت: با ارتقاء کیفیت خدمات می‌توان نشاط اجتماعی و رضایت عمومی را ایجاد و ماندگاری بیشتر گردشگران تابستانی را فراهم کرد.
داریوش ملک زاده افزود: علاوه بر بازار ساحلی، باید جذابیت های فرهنگی دیگری نیز برای گردشگران تابستانی در شهرستان فراهم شود و حضور و استقبال گردشگران، مسئولیت ما را در تهیه برنامه ها دوچندان کرده است.
هفت سنگ، وسطی، طناب کشی، کشتی گیله مردی و اجرای موسیقی سنتی از بخش های متنوع این جشنواره بود.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و با میزبانی چند میلیون مسافر در سال و تردد بیش از 800 هزار گردشگر داخلی و خارجی از مرز آن، جزو 20 شهر گردشگرپذیر ایران است.
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.