به گزارش ایرنا ، مجمع انتخاباتی هیات اسکواش استان اردبیل روز شنبه با شرکت اعضای این مجمع به ریاست بهرام آقاخانی مدیر کل ورزش و جوانان استان اردبیل برگزار شد.
در این مجمع انتخاباتی که ریاست آن از سوی رئیس فدراسیون اسکواش کشورمان به مدیر کل ورزش و جوانان استان تفویض شده بود علی ساجدی بعنوان تنها نامزد از مجموع 17 رای ماخوذه توانست با کسب 17 رای به مدت چهار سال به عنوان رئیس هیات اسکواش استان اردبیل انتخاب شود.
وی توسعه ورزش اسکواش و همگانی کردن آن را، استعداد یابی، تشکیل کمیته فنی، برگزاری مداوم مسابقات، انتخاب روسای هیات شهرستان ها ، اعزام منظم ورزشکاران به مسابقات کشوری، راه اندازی آکادمی اسکواش، راه اندازی مدارس اسکواش، توجه به ورزش بانوان را از جمله برنامه های خود عنوان کرد.
ساجدی گفت: هیات های ورزشی باید با در آمد زایی مشکلات مالی را خود حل کرده و برای رسیدن به اهداف خود به هیچ جا وابستگی نداشته باشند که این کار را هیات اسکواش استان انجام خواهد داد.
رئیس هیات اسکواش استان اردبیل با اشاره به فعالیت های این هیات افزود: پارسال 29 نفر از علاقه‌مندان به رشته ورزشی اسکواش با حضور در کلاس‌های مربیگری موفق به اخذ مدارک مورد نظر در این رشته ورزشی شدند.
وی از تلاش این هیات برای آماده کردن زیر ساخت ها ی لازم برای توسعه ورزش اسکواش در استان خبر داد و بیان کرد: چرا که بدون آماده کردن زیرساخت ها نمی توان آن طور که باید در این رشته ورزشی پیشرفت کرد و استان را به جایگاه حقیقی خود در اسکواش رساند.
وی اظهار کرد: تلاش می شود دفتر متمرکز برای پیگیری امور هیات اسکواش استان دایر گردد و در شهرستانها نیز مکان ثابتی برای هیات شهرستانها تامین گردد.
او با بیان اینکه توجه به شاخص‌های ارزیابی فدراسیون از الویت های هیات اسکواش استان خواهد بود، افزود: در ارزیابی اخیر فدراسیون، هیات اسکواش استان اردبیل در بین 10 هیات برتر و فعال کشور قرار گرفت.
وی اظهار کرد: همگانی کردن این رشته ورزشی یکی دیگر از الویت های هیات اسکواش استان خواهد بود و تلاش خواهد شد با همکاری خبرگزاری ها و رسانه ها رشته ورزشی اسکواش به طورصحیح به مردم معرفی گردد تا شاهد رونق این رشته ورزشی در استان باشیم.
اسکواش یکی از بازیهای راکتی است که به صورت دونفره یا چهار نفره بازی می شود.
اسکواش نخستین بار در در سال 1830 در مدرسه هارو در انگلستان ابداع شد و در سال 1874 این رشته ورزشی و مسابقه‌های آن در انگلستان رسمیت یافت.
نخستین زمین اسکواش در کشور ما در سال 1883 در شهر مسجد سلیمان به وسیلهٔ شرکت نفت ساخته شد.
در سال 1967 فدراسیون بین‌المللی اسکواش با شرکت هفت کشور تأسیس شد و در سال 1992 نام آن به فدراسیون جهانی اسکواش (WSF) تغییر یافت.
6130/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.