به گزارش ایرنا، بهرام آقاخانی روز شنبه در مجمع انتخاباتی هیات اسکواش استان اردبیل در افزود: ایجاد مکان های ورزشی اسکواش، تنیس روی میز و دارت در ایستگاههای عمومی ورزشی صبحگاهی و شامگاهی از الویت های اداره کل ورزش و جوانان است.
وی اظهار کرد: رشته ورزشی اسکواش رشته بسیار مفرح و شادی است و با همگانی کردن آن شاهد توسعه ورزش و نشاط اجتماعی در جامعه خواهیم بود.
او با بیان اینکه ارائه شیوه های نوین و علمی آموزش در همه رشته ها ی ورزشی ضروری است، اضافه کرد: در صورت معرفی صحیح رشته ورزشی اسکواش استقبال خانواده ها از این رشته ورزشی افزایش خواهد یافت.
آقاخانی گفت: در کشورهای پیشرفته به ورزش هایی مانند اسکواش توجه ویژه ای می شود که نشان دهنده اهمیت این رشته ورزشی است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل افزود: علاوه بر همگانی کردن رشته ورزشی اسکواش هیات استان باید برای استعداد یابی در این رشته ورزشی اهتمام ویژه ای داشته باشد تا ورزشکاران استان در میادین مختلف حرفی برای گفتن داشته باشند.
در این مجمع انتخاباتی علی ساجدی تنها کاندیدای ریاست هیات اسکواش بود که با کسب 17 رای از مجموع 17 رای ماخوذه به مدت چهار سال به عنوان ریئس هیات اسکواش استان اردبیل انتخاب شد.
اسکواش یکی از بازیهای راکتی است که به صورت دونفره یا چهار نفره بازی می شود.
اسکواش نخستین بار در در سال 1830 در مدرسه هارو در انگلستان ابداع شد و در سال 1874 این رشته ورزشی و مسابقه‌های آن در انگلستان رسمیت یافت.
نخستین زمین اسکواش در کشور ما در سال 1883 در شهر مسجد سلیمان به وسیلهٔ شرکت نفت ساخته شد.
در سال 1967 فدراسیون بین‌المللی اسکواش با شرکت هفت کشور تأسیس شد و در سال 1992 نام آن به فدراسیون جهانی اسکواش (WSF) تغییر یافت.
6130/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.