به گزارش ایرنا، عباس علایی مقدم روز چهارشنبه در ششمین نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان قزوین در سال جاری که با حضور استاندار برگزار شد،افزود: به زودی به چشم انداز ترسیم شده در حوزه توسعه سمن های جوان در استان دست پیدا می کنیم.
مدیرکل ورزش و جوانان قزوین یادآور شد: باید تا سال 1400، شاهد فعالیت 74 سمن حوزه جوان در استان باشیم که این رقم بزودی محقق می شود.
وی با بیان اینکه بیش از یک چهارم سمن های قزوین مربوط به حوزه جوانان هستند،اضافه کرد: در سطح استان 200 سمن وجود که دارد که مجوز 62 مورد آنها توسط اداره کل ورزش و جوانان صادر شده است.
علایی مقدم با اشاره به طرح های در دست اجرا در حوزه ساماندهی حوزه جوانان در قزوین،اظهار کرد: طرح ملی به سوی آینده که 2 هزار نفر از جوانان و نوجوانان را در زمینه شغلی و ورزشی استعدادیابی و هدایت می کند از جمله این طرح ها است.
این مسئول گفت: طرح آزمایشی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان با همکاری متقابل با مدیران استان گلستان از دیگر طرح های در حال اجرا در استان می باشد.
وی همچنین یادآور شد: قزوین سال گذشته در برگزاری نشست های ستاد ساماندهی جوانان و اجرای مصوبات مربوط به این نشست ها رتبه نوزدهم کشور را داشت که این رقم امسال به نهم ارتقا یافته است.
علایی مقدم اظهار کرد: تلاش داریم تا از این پس علاوه بر توسعه کمی سازمان های مردم نهاد، ارتقای کیفی آنها را نیز دنبال و پیگیری کنیم.
وی اظهار امیدواری کرد با اعتماد بیشتر دستگاه ها به سازمان های مردم نهاد جوان، جوانان فعال در این حوزه بتوانند منشاء خدمات خوبی برای مردم باشند.

**رشد 500 درصدی سمن های قزوین
معاون فرهنگی و امور جوانان مدیرکل ورزش و جوانان قزوین نیز در این نشست گفت: رشد 500 درصدی سمن های استان را طی سال های اخیر شاهد بوده ایم و در این خصوص رتبه چهارم کشور را دارا هستیم که این موفقیت آسان بدست نیامده و حاصل تلاش زیادی بوده است.
مهران قاسمی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: در کنترل خشم، شادی و هیجان به جوانان آموزش های لازم داده نشده است و می توان در این زمینه با برگزاری کارگاه های آموزشی با استفاده از ظرفیت سمن های جوان اقدام کرد تا شاهد رفتارهای هیجان زده از سوی این قشر نباشیم.
وی با بیان اینکه غنی سازی اوقات فراغت از برنامه های مهم ستاد ساماندهی امور جوانان به شمار می رود،گفت: در حال پایش برنامه دستگاه ها در رابطه با اوقات فراغت نوجوانان و جوانان هستیم و از دستگاه های برتر در این زمینه تجلیل به عمل خواهیم آورد.
6101*3013
خبرنگار: هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.