به گزارش ایرنا، فراهم کردن امکانات و فضاهای ورزشی بانوان در ایلام نقش موثری در ایجاد روحیه نشاط، شادی و سلامت دارد و این مهم باید به صورت جدی در دستور کار برنامه ریزان باشد بنابراین توسعه فضاها و امکانات رای ورزش بانوان و غنی سازی اوقات فراغت آنها ضروری است.
در این راستا اداره ورزش و جوانان استان ایلام در حد بضاعت و امکانات و در حوزه اختیارات خود سعی در توزیع عادلانه امکانات بین هیات ها ی ورزشی با هدف توسعه و فعالیت آنها دارد.
استان ایلام همواره یکی از استان های موفق در زمینه ورزش بوده و مدال آوران و ورزشکاران زیادی را به دنیای ورزش قهرمانی کشور معرفی کرده که یکی از این رشته های موفق ورزش مفرح هاکی است.
ورزش هاکی در ایلام از مقام آورترین رشته های ورزشی و جزء سه رتبه برتر در لیگ برتر کشور است باید مورد توجه ویژه قرار گیرد و با جذب حامیان مالی و فراهم کردن امکانات به جایگاه شایسته خود برسد.
یکی از مشکلات اساسی هیات های ورزشی در استان ایلام نبود حامی مالی است، هر چند اداره کل و ورزش و جوانان و مسئولان در حد توان از این هیات حمایت می کنند اما باید در نظر داشت اعتبارات این اداره کل نیز محدود و جوابگوی همه هزینه های ورزشی هیات ها نیست.
استعدادهای بسیار خوبی در ورزش هاکی وجود دارد که باید با اختصاص اعتبارات و امکانات مناسب زمینه شکوفایی و افتخار آفرینی این استعدادها را فراهم کرد از طرفی نبود حامی مالی به عنوان یک مشکل، کمک و حمایت مردم و خیرین را در این عرصه می طلبد.
با توجه به اینکه در سال های اخیر ورزش استان ایلام روند صعودی داشته و با اجرای برنامه های استعدادیابی در توسعه ورزشی رشته های مختلف از جمله هاکی با حضور در مدارس و انجام تست های استعدادیابی به شناسایی افراد توانمند می پردازد.
تاکید به آموزش و فعالیت در همه زمینه ها بویژه ورزش در سنین پایه به عنوان یک مهم سبب شده که مسئولان با برنامه ریزی اصولی و برگزاری مسابقات مختلف در بخش پایه و در بین مدارس در توسعه ورزش کشور و تضمین آینده این ورزش در سطح استان گام بردارند.
نایب رئیس هیات هاکی ایلام در رابطه با نقش استعدادیابی در توسعه ورزش قهرمانی گفت: استان ایلام در چند سال گذشته به توسعه ورزش بانوان و استعدادیابی توجه ویژای داشته و نتایج آن را نیز در رشته های مختلفی از جمله فوتبال، تیراندازی، هاکی، کبدی و سایر رشته های ورزشی دیده ایم.
نیلوفر عبدی اظهار کرد: امسال وزارت ورزش و جوانان در یک برنامه منسجم در تمام رشته ها با تشکیل کمیته ویژه استعداد یابی فدراسیون ها اقدامات موثری انجام داده است.
وی ضمن تقدیر از همکاری و حمایت اداره کل ورزش و جوانان و معاونت بانوان استان افزود: با حمایت و همکاری این افراد، ورزش هاکی بانوان در ایلام در حال توسعه است و امیدواریم ورزشکاران این تیم با درخشش در رقابت های ملی، ورزش استان را در کشور مطرح کنند.
عبدی با بیان اینکه این رشته تیمی از مقام آورترین رشته های ورزشی این استان است، افزود: شرایط مالی تیم ها در هاکی همانند دیگر رشته های ورزشی در بخش بانوان است اما این مشکلات باعث کناره گیری ما از رقابت های لیگ نشد و روز به روز نیز شاهد درخشش این تیم هستیم.
وی تاکید کرد: سال گذشته با حمایت های اداره کل ورزش و جوانان، معاونت ورزش بانوان استان ایلام، سرپرست هیات هاکی همچنین خیران از جمله حمایت های بی دریغ دکتر اقبالی و کلینیک پارس این تیم با وجود مشکلات موفق به کسب مقام سوم لیگ برتر شد هرچند این تیم شایسته کسب مقام اول بود که شایسته است از حامیان مالی خود تقدیر و تشکر بعمل آید.
وی ابراز امیدواری کرد امسال نیز حامیان مالی این ورزش که نقش مهمی در افتخار آفرینی تیم هاکی ایلام داشتند بار دیگر این تیم را همراهی و برگه زرین دیگری به کارهای انسان دوستانه خود اضافه کنند.
به گزارش ایرنا، تیم هاکی بانوان ایلام تاکنون 2 عنوان نایب قهرمانی در المپیاد ایرانیان، 2 مقام دومی لیگ دسته دوم، سه مقام قهرمانی کشور و مقام دوم لیگ برتر در سال 94 و مقام سوم لیگ برتر سال 95 را کسب کرده است.
50 ورزشکار در رشته ورزشی هاکی بانوان ایلام به عنوان یکی از مقام آورترین رشته های ورزشی این استان فعالیت می کنند.
خبرنگار: لیلی خاکی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7180/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.