مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: فضای در نظر گرفته شده برای ورزش دانش‌آموزان در مدارس بسیار محدود و کوپک است و هیچ تناسبی با تعداد دانش‌آموزان ندارد.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده در شورای آموزش و پرورش اردبیل اظهار کرد: این کمبود فضا در مدارس غییرانتفاعی بسیار مشهود و تاسف‌بار است به طوری که حتی مدارس غیرانتفاعی را سراغ داریم که حیاطی نداشته و معلوم نیست دانش‌آموزان در این مدارس استیجاری چگونه ساعات تربیت بدنی را سپری می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: هرگونه قصور و کوتاهی در حفظ تندرستی و سلامت دانش‌آموزان کاری نابخشودنی است و به هیچ وجه نباید آموزش و پرورش به فعالیت چنین مدارسی مجوز دهد چرا که به عینه مشاهده می‌کنیم هم در بخش دختران و هم پسران فضایی برای تحرک و خالی کردن انرژی دانش‌آموزان در این فضاها مشاهده نمی‌شود.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل ادامه داد: در کنار نماد اسلامی و ایرانی در طراحی مدارس باید فضاهای آموزشی از حیاط مناسب و دلباز برخوردار باشند تا دانش‌آموزان در ساعات تفریح و همچنین ورزش بتوانند با نشاط و سرزندگی در مدرسه حاضر شوند.
ستوده افزود: در بسیاری از این مدارس تعداد دانش‌آموزان با فضای پیش‌بینی شده هیچ سازگاری ندارد در حالی که همه ما موظف هستیم به هر سه ضلع توصیه موکد مقام معظم رهبری در تربیت و تعالی نسل آینده یعنی تحصیل، تهذیب و ورزش اهمیت و بها دهیم.
وی ضرورت احداث اردوگاه‌ها و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در این زمینه را به همراه آسفالت محوطه مدارس یادآور شد و بیان کرد: ما به هیچ وجه در این موضوع دنبال مقصر نیستیم ولی معتقدیم در احداث و توسعه شهرک‌های جدید باید پیوست فرهنگی مورد توجه قرار می‌گرفت.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل وجود 14 شهرک پرجمعیت را در اردبیل یادآور شد و اظهار کرد: در این شهرک‌ها نه تنها متولیان پیوست فرهنگی را رعایت نکرده‌اند بلکه معلوم نیست با چه تفکری در این شهرک‌ها به فکر احداث مدرسه و فضاهای آموزشی نبودند که امروز خانواده‌ها مجبور هستند در این شهرک‌ها فرزندان خود را به مدارس داخل شهر و مناطق دیگر سوق دهند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل نیز در این جلسه با اشاره به اینکه به نمایندگی از امام جمعه اردبیل در این جلسه حاضر شدم و مطالبات آیت‌الله عاملی را به این جلسه اعلام می‌کنم، خاطرنشان کرد: تقویت پیوند اولیا و مربیان در فضای مدرسه و خانه، توجه به تربیت نسل پاک و بانشاط، راه‌اندازی نهضت علمی بالنده و مولد، توجه به افزایش دانش نسل آینده و هدفگذاری‌های آموزشی و تربیتی متناسب با سند تحول بنیادین مورد تاکید است.
سیدناصر اسحاقی اظهار کرد: باید در شورای آموزش و پرورش مطالبات شوراهای شهرستان‌ها و مناطق مختلف مطرح شده و این شورا با تصمیم‌گیری‌های درست بتواند به وظیفه خطیر خود در توزیع اعتبارات و ارزیابی عملکردها کاری منسجم و دقیق را انجام دهد. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.