به گزارش ایرنا، عادل اصغرپور روز شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش عجب شیر با تبریک هفته معلم، اظهار کرد: هر جامعه ای که حرمت معلم را پاس دارد آهنگ رشد و تعالی خود را شتاب می دهد و اخلاق نیکوی معلم بهترین الگو و سرمشق برای نسل آینده است.
وی با بیان اینکه شورای آموزش و پرورش از مهمترین و تاثیر گذارترین ظرفیت های قانونی برای پیشبرد اهداف نظام تعلیم و تربیت است گفت: این شورا به نوعی بازوی توانمند و پشتوانه ای برای حل مشکلات آموزش و پرورش است.
وی افزود: امروز آموزش و پرورش برای رسیدن به اهداف تعیین شده و انجام رسالت خطیر خود به مشارکت جدی خانواده ها، مسئولان مدارس و خیرین نیاز دارد و لازم است شورای آموزش و پرورش برای بهره مندی از ظرفیت های خیرین مدرسه ساز، برای ساخت، توسعه و نوسازی و تجهیز مدارس شهرستان که وضعیت نامناسبی دارند برنامه ریزی کند.
اصغرپور با اشاره به شرایط فرهنگی و اجتماعی جامعه اشاره کرد و خواستار ارتباط تنگاتنگ بین اولیای دانش آموزان و مدرسه برای تدبیر و برطرف نمودن مخاطرات جدی پیرامون دانش آموزان و جوانان شد.
امام جمعه عجب شیر نیز گفت: اگر بخواهیم آموزش و پرورشی مقتدر و توانمند داشته باشیم، همراهی مردم در تعلیم و تربیت دانش آموزان ضرورتی اجتناب ناپذیر است.
حجت السلام محمود شربیانی تاکید کرد: مسئولان دولتی هرگز نباید نسبت به تامین معیشت معلمان بی تفاوت باشند بلکه مسئولان باید تمام امتیازات اقتصادی و معیشتی را در اختیار این اقشار قرار دهند.
وی افزود: مسئولیت معلمان و فرهنگیان در جهت تقویت انگیزه فرزندان به تحصیل بسیار مهم و حیاتی است؛ آنها باید روحیه اعتماد به نفس و خود باوری را در دانش آموزان ایجاد کنند.
115 مدرسه در پایه های مختلف در شهرستان عجب شیر فعال است که از این تعداد 92 مدرسه دولتی و 23 مدرسه غیردولتی است و در مجموع حدود 12 هزار دانش آموز در این شهرستان مشغول فراگیری علم و دانش هستند.
شهرستان عجب شیر با حدود 71 هزار نفر جمعیت در98 کیلومتری جنوب غربی تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع شده است.
3077/7485
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.