وحید یعقوبی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا هدف از برگزاری این بازارچه در مدارس متوسطه دوره اول را توسعه خلاقیت، نوآوری ، کار آفرینی و کاهش قید و بندهای آموزشی ، کار تیمی و شناخت استعدادهای دانش آموزان برای انتخاب شغل آِینده ذکر کرد.
وی اظهار کرد: در این بازارچه دانش آموزان یک روز پر هیجان را تجربه می کنند.
وی ضمن اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که اگر زنجیره تولید دانش ، تبدیل دانش به فناوری ، تولید محصول و در نهایت تجاری سازی علم تکمیل شود مسیر تولید علم به تولید ثروت ملی کشور و پاسخگویی به نیازهای ملی منتهی می شود، یاد آور شد: دایر کردن این بازارچه ها نقش موثری در ترویج فرهنگ کارآفرینی در بین خانواده ها دارد.
وی خاطرنشان کرد: دانش آموزان در این بازارچه با چگونگی بازار یابی ،ریسک پذیری در کارها و همچنین معرفی محصول ، نحوه قیمت گذاری و فروش محصولات و جلب مشتری آشنا یی لازم را پیدا می کنند.
وی بیان کرد : ایجاد بازارچه ها ی فروش برای نوجوانان با بازار کار موجب ارائه دست ساخته های آنان به عنوان یک محصول قابل تجاری شدن می شود.
وی تصریح کرد: درس کار و فناوری در دوره اول متوسطه درسی کاربردی است که دانش آموزان را به سوی ایده ای جدید سوق می دهد و در هدایت تحصیلی ، انتخاب رشته و کسب مهارت های ارتباطی - اجتماعی دانش آموزان متناسب با استعداد، علاقه مندی و توانایی های آنها نقش به سزایی دارد.
یعقوبی ادامه داد: در این بازارچه ها دست ساخته های دانش آموزان در بخش های هنری، علمی، صنایع دستی ، غذاهای محلی ، شیرینی های سنتی ایرانی ، پوشاک، بافت، عروسکی، منبت کاری و شیشه، الکترونیک ، کاشی ، رایانه ، طراحی ، قاب و عکس به نمایش درآمد.
2819 / 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.