به گزارش ایرنا ، دکتر بهزاد ستاری روز دوشنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات اداره بهزیستی شهرستان نیر گفت: در این سامانه هدایت متقاضیان طلاق از ابتدا از کانال تخصصی بهزیستی خواهد بود و قبل از هرگونه اقدام قضایی و انتخاب وکیل ، کارشناسان مرکز کنترل و کاهش طلاق بهزیستی مداخله تخصصی کنند تا سازش صورت پذیرد و جلوی پاشیدگی خانواده و طلاق گرفته شود.
وی اظهار کرد: خوشبختانه با راه اندازی این سامانه در برخی از استان های کشور پدیده طلاق 25 درصد کاهش یافته است.
وی اظهار کرد: هم اکنون در استان 60 مرکز مشاوره و پیشگیری از طلاق برای حل مشکلات زوجین و ایجاد سازش بین آنها فعالیت می‌کنند که امید است با این اقدامات از افزایش آمار طلاق جلوگیری شود.
ستاری اظهار کرد: در سال گذشته بیش از سه هزار و 298 زوج به مراکز مشاوره طلاق مراجعه کردند که 800 مورد آن به میزان 25 درصد منجر به سازش شده است.
وی علل طلاق های زیر پنج سال را ضعف در انتخاب ، ازدواج هیجانی و ازدواج با شناخت و آگاهی کم ذکر کرد.
وی همچنین به اجرای طرح غربالگری در استان اشاره کرد و افزود: طرح غربالگری شنوایی سال گذشته در سطح استان با موفقیت اجرا شد و 2 هزار نفر در این زمینه غربالگری شدند.
او گفت: در بحث اجرای طرح غربالگری بینایی کودکان 3 تا 6 ساله سال گذشته 69 هزار نفر غربالگری شدند.
مدیرکل بهزیستی استان اردبیل افزود: شهرستان نیر از جمله شهرستان هایی است که در بحث احداث مسکن مددجویی موفق عمل کرده و بزودی جشن شکرانه مسکن در این شهرستان برگزار خواهد شد.
علیرضا علیپور ، فرماندار نیر هم در این جلسه از فعالیت 20 تیم اجتماع محور در راستای پیشگیری از مواد مخدر در این شهرستان خبر داد.
استان اردبیل از حیث رشد و شتاب طلاق در کشور رتبه اول را در کشور دارد به گونه ای که از هر پنج واقعه ازدواج در استان یک مورد منجر به طلاق می شود.
7116/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.