مدیر کل امور عشایری استان اردبیل گفت: همایش سراسری عشایر کشور 23 اردیبهشت ماه به میزبانی اردبیل برگزار خواهد شد.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، قادر هنرمند در جلسه ستاد کوچ بهاره عشایر در نیر اظهار کرد: در این همایش که به صورت سراسری و در 23 اردیبهشت ماه در اردبیل برگزار خواهد شد تلاش بر این است تا گروه‌های مختلفی از جامعه عشایری در قالب ایلات و اقوام عشایر کشور در اردبیل حاضر شده و توانمندی خود را در حوزه‌های مختلف به نمایش بگذارند.
وی به برگزاری جشنواره کوچ عشایر در منطقه مغان اشاره و خاطرنشان کرد: هشتمین جشنواره ملی کوچ عشایر مغان در جعفرآباد برگزار خواهد شد تا در این جشنواره بتوانیم با برنامه‌های متنوع در خدمت مردم باشیم.
مدیر کل امور عشایری استان اردبیل ادامه داد: در این جشنواره که 14 اردیبهشت ماه و از ساعت 10 صبح در بخش جعفرآباد بیله‌سوار آغاز خواهد شد همراه با برگزاری این جشنواره دومین مسابقه تیراندازی با کمان سنتی قهرمان قهرمانان کشوری نیز برگزار خواهد شد.
هنرمند جمعیت عشایری استان اردبیل را بالغ بر 15 هزار خانوار و بیش از 80 هزار نفر جمعیت اشاره کرد و گفت: جامعه عشایری استان اردبیل با 1.5 میلیون واحد دامی در تامین لبنیات و فرآورده های پروتئینی نقش بسزایی دارند.
وی افزود: جامعه عشایری استان اردبیل در مجموع 6 درصد جمعیت استان اردبیل را به خود اختصاص داده است.
مدیر کل امور عشایری استان اردبیل بیان کرد: عشایر استان اردبیل 40 درصد پروتئین و لبنیات مورد نیاز استان را تامین می‌کنند و با 400 میلیارد تومان درآمد که از محل فروش محصولات عائد عشایر توانمند می‌شود اقدامات خوبی در توان‌افزایی آنها انجام خواهد شد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.