به گزارش ایرنا، حسن قاسم پور روز چهارشنبه در جلسه کارگروه مدیریت پسماند خلخال افزود: ادامه انباشت زباله در محل دفن کنونی در مجاورت این شهر به مرحله بحران رسیده و تاخیر در راه اندازی مکان جدید از سوی شهرداری قابل قبول نیست.
وی بیان کرد: جمع آوری هزاران تن زباله و دفن غیر اصولی آن در مکانی چسبیده به مناطق مسکونی برای سلامتی شهروندان زیان آور است و شهرداری خلخال باید به سرعت نسبت به راه اندازی سایت جدید زباله که پیش از این مورد تایید کارگروه مدیریت پسماند استان قرار گرفته، اقدام کند.
در این جلسه مسعود امامی یگانه مدیر کل امور شهری استانداری اردبیل نیز گفت: محل سایت جدید زباله های شهر خلخال در سال 1388 به عنوان نخستین سایت مدرن استان اردبیل مورد تائید کارگروه مدیریت پسماند استان قرار گرفته و برای اجرای آن در سال 95 اعتباری بالغ بر 6 میلیارد ریال تخصیص یافته است.
به گفته وی ، تاخیر در راه اندازی سایت جدید دفن زباله های خلخال برای جامعه خوشایند نبوده و اعلام داشتن معارض از سوی شهرداری به عنوان مانعی بر سر راه اجرای این طرح، نمی تواند بهانه ای برای تاخیر در راه اندازی آن باشد.
وی با بیان اینکه اجرای طرح های پسماند وگردشگری در مناطق مختلف شهری وروستایی استان در اولویت کاری استانداری قرار گرفته است، افزود: سایت زباله های منطقه یلوجه خلخال از جمله سایت های طراحی شده جدید در استان می باشد که علاوه بر حل مشکل پسماند شهر خلخال مشکل زباله های شهرهای کلور،گیوی وبسیاری از روستاهای منطقه را حل خواهد کرد.
وی اظهار کرد: در سال گذشته بیش از 60 میلیارد ریال اعتبار دولتی در اختیار شهرداری خلخال قرار گرفته ودر صورت آغاز عملیات اجرایی سایت زباله های جدید، بهره برداری از آن بعنوان یک طرح اهمیت دار زیست محیطی مورد حمایت استانداری اردبیل قرار خواهد گرفت.
خلخال در جنوب اردبیل و در همسایگی استان گیلان قرار دارد.
7119/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.