به گزارش ایرنا ، فاطمه جوادی روز دوشنبه در جلسه کارگروه مدیریت پسماند خلخال افزود: با بکارگیری تمام توان مالی و امکانات موجود شهرداری منطقه یلوجه که هشت سال پیش به عنوان محل جدید دفن زباله های خلخال شناسایی و از سوی کارگروه مدیریت پسماند مورد تایید قرار گرفته، معضل بزرگ اجتماعی محل فعلی دفن زباله ها که سلامتی شهروندان این شهر را در معرض تهدید قرار داده ، برای همیشه پایان می یابد.
وی گفت: برای تملک اراضی دولتی این محل و خرید تجهیزات و امکانات راه اندازی دفن و بازیافت زباله ها در سایت جدید در منطقه یلوجه خلخال شهرداری یک میلیارد و 860 میلیون ریال هزینه شده است.
او اظهار کرد: طولانی شدن زمان اجرای این پروژه پس از هشت سال گذشت از زمان صدور مجوزهای لازم برای راه اندازی آن از سوی مبادی ذیربط به بهانه داشتن معارض تنها بهانه ای برای رفع مسئولیت در اجرای این پروژه در گذشته بوده است.
وی با بیان اینکه با توجه به صدور مجوز از سوی شورای تامین شهرستان در حال حاضر هیچ گونه منع قانونی برای راه اندازی سایت جدید زباله ها در منطقه یلوجه وجود ندارد، افزود: با این حال با هدف جلب رضایت اهالی روستاهای مجاور محل جدید سایت زباله های این شهر و با مذاکرات صورت گرفته با اهالی 2 روستای یلوجه و شیخ جانلو که در مجاورت محل سایت جدید دفن زباله های شهر خلخال قرار دارند موافقت اهالی برای راه اندازی این پروژه جلب شده است.
شهردار خلخال گفت: همه موارد مربوط به دفن بهداشتی و بازیافت زباله ها لحاظ خواهد شد و راه اندازی این محل هیچ آلودگی زیست محیطی برای منطقه ندارد.
جوادی افزود: تولید روزانه بیش از 70 تن زباله و انتقال آن به محلی در مجاورت شهر خلخال از سال ها پیش سلامتی شهروندان را در معرض تهدید قرار داده و انتظار دارد برای رفع این معضل اجتماعی ریشه دار شهر فرمانداری خلخال و مسئولان دستگاه های اجرایی عضو کارگروه مدیریت پسماند شهرداری را همراهی کنند.
فرماندار خلخال نیز در این جلسه گفت: اقدامات لازم از سوی فرمانداری برای راه اندازی این سایت صورت گرفته و مصوبه شورای تامین برای اجرای این پروژه به نیروی انتظامی ابلاغ شده است.
فریدون بابایی افزود: فرمانداری در این کار به عنوان هماهنگ کننده بوده و اگر شهرداری خلخال قصد راه اندازی این محل را دارد می تواند با استناد به مجوزهای اخذ شده قبلی و مصوبه شورای تامین شهرستان نسبت به راه اندازی محل جدید دفن و بازیافت زباله ها در منطقه یلوجه اقدام کند.
سرانه تولید پسماند در استان اردبیل بیشتر از میانگین کشوری است ، سرانه تولید پسماند در کشور حدود 256 کیلوگرم برای هر نفر در سال می باشد در حالی که این رقم در استان اردبیل برای هر نفر در سال 275 کیلوگرم می باشد.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.