محمد فیضی روز چهار شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برخلاف اظهار نظرهای غیر کارشناسی در باره توسعه منطقه آزاد تجاری می توان احداث و راه اندازی مناطق آزاد تجاری و صنعتی را در کشوربا هدف سرمایه گذاری بخش خصوصی و اشتغالزایی توسعه داد .
وی اظهار کرد: نمایندگان مجلس با تبعیت از رهنمودهای مقام رهبری در تحقق شعار سال اهداف خود را باید در توسعه منطقه ازاد تجاری و صنعتی در استان ها متمرکز کنند تا ضمن اشتغالزایی و تولید شاهد افزایش صادرات کالا به کشورهای همسایه باشیم .
وی ادامه داد: لایحه مناطق آزاد تجاری و صنعتی و ویژه اقتصادی در کمیسیون اقتصادی مجلس در حال بررسی است و بزودی در صحن علنی مجلس برای تصویب نهایی مطرح می شود .
وی افزود: برای تحقق مطالبات و خواسته های مردم ضرروی است نمایندگان مجلس با همدلی و تعامل در تصویب نهایی این لایحه اهتمام جدی داشته باشند .
نماینده اردبیل در مجلس با اشاره به افزایش اعتبارات راه آهن اردبیل - میانه گفت: دولت مصمم است طرح راه آهن اردبیل -میانه تا سه سال آینده به اتمام برساند .
فیضی درباره احداث راه آهن اردبیل - پارس آباد گفت: در بودجه سال 97 افزایش اعتبار شبکه راه آهن اردبیل – پارس آباد مغان در پیوست بودجه و در جدول شماره 20 قید شده که اتصال اردبیل را به شبکه ریلی توجیه می کند .
وی با اشاره به اختصاص 400 میلیارد ریال اعتبار برای احداث پتروشیمی اردبیل گفت : در این باره رایزنی های لازم انجام شده و امیدوارم با پیگیری جدی از سوی مسئولان استانی و نمایندگان نتیجه بخش شود.
طرح منطقه ازاد تجاری و صنعتی ،راه آهن اردبیل و پتروشیمی از طرح های اساسی استان اردبیل به شمار می رود .
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.