علی محمد احمدی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: راه‌آهن اقلید-یاسوج به طول 170 کیلومتر از جمله مهم‌ترین طرح‌های در حال احداث این استان در حوزه حمل و نقل است که در صورت بهره‌برداری از آن روند توسعه استان شتاب می‌گیرد.
وی اظهار داشت: فاز نخست طرح راه‌آهن اقلید-یاسوج 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اهمیت توسعه راه‌های ارتباطی در توسعه این استان از هزینه شدن 900 میلیارد ریال برای تکمیل جاده پاتاوه به دهدشت در سال جاری خبر داد.
وی عنوان کرد: امسال یک هزار میلیارد ریال اعتبار برای این طرح ملی اختصاص یافته بود که از این میزان 900 میلیارد ریال تاکنون هزینه شده است.
احمدی با اشاره به طول 170 کیلومتری این جاده که بخش عمده آن کوهستانی است گفت: راهسازی در این منطقه سختگذر نیازمند چندین برابر هزینه است.
جاده ملی پاتاوه - دهدشت که عملیات اجرایی آن مربوط به سفر رهبر معظم انقلاب به کهگیلویه و بویراحمد در سال 1373 بوده است.
قطعه دوم این جاده به طول 28 کیلومتر با اعتباری افزون بر 950 میلیارد ریال اواخر اردیبهشت سال جاری با حضور خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مسئولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد به بهره برداری رسید.
جاده ملی پاتاوه - دهدشت از مهمترین طرح‌های ملی در حوزه راهسازی است که با بهره برداری آن ضمن کوتاه‌تر شدن مسیر اصفهان به بنادر جنوبی کشور، بیش از 400 روستای محروم در 2 شهرستان بویراحمد و کهگیلویه با جمعیتی افزون بر 100 هزار نفر از نعمت جاده مناسب برخوردار خواهند شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اتکا به حوزه‌های کشاورزی، انرژی و گردشگری از محورهای اصلی توسعه این استان در برنامه ششم است.
احمدی عنوان کرد: سرمایه گذاری در زمینه آبیاری‌های نوین، مکانیزاسیون کشاورزی، توسعه باغ‌ها، شیلات و گل رز از دستاوردهای دولت تدبیر و امید در این استان بوده است.
وی بیان کرد: 2 هزار و 140 میلیارد ریال برای توسعه کشاورزی با محوریت روستاها از محل صندوق توسعه ارزی اختصاص یافته که تاکنون 535 میلیارد ریال آن جذب شده است.
استاندار با اشاره به در حال ساخت بودن پتروشیمی‌های دهدشت، گچساران و سقاوه چشم انداز حوزه انرژی کهگیلویه و بویراحمد را روشن ارزیابی کرد.
وی تلاش برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری با توجه به ظرفیت‌های طبیعی و تاریخی استان را از دیگر محورهای توسعه کهگیلویه و بویراحمد دانست.
وی با اشاره به سانحه هوایی یاسوج عنوان کرد: یادمان مسافران این حادثه در مرکز این استان ساخته و به زودی رونمایی می‌شود.
احمدی با یادآوری شرایط سخت آب و هوایی و جغرافیایی محل سانحه هوایی و جست و جوی پیکر جانباختگان افزود: این حادثه تلخ با وجود دردناک بودن آزمونی بود که همه در آن سربلند بودند.
وی بیان کرد: خانواده جان باختگان با صبر و شکیبایی، مسئولان و امدادگران با تلاش شبانه روزی، رسانه‌های ارتباط جمعی با اطلاع رسانی و مردم با همدلی در این حادثه همت مضاعف کردند.
پرواز شماره 3704 هواپیمای آسمان با 60 مسافر و 6 خدمه پروازی ساعت 8 صبح یکشنبه 29 بهمن، تهران را به مقصد یاسوج ترک اما در نزدیکی سمیرم اصفهان سقوط کرد.
این هواپیما از نوع ای تی آر 72 پس از 55 دقیقه از صفحه رادار مرکز کنترل خارج شد و در منطقه کوهستانی پادنای سمیرم سقوط کرد و لاشه آن 48 ساعت بعد پیدا شد.
8143/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.