به گزارش خبرآنلاین؛ اسدالله درویش امیری در این باره در گفتگو با شبکه اشراق زنجان گفت: چندی قبل با مدیرعامل بانک ملی صحبت هایی صورت گرفت و قول هایی گرفته شد مبنی بر اینکه در روزهای آینده، این مصوبه نهایی شود که در این صورت و با توجه به موافقت صندوق توسعه ملی با تامین منابع ارزی پروژه، به نظر می رسد به زودی شاهد آغاز روند اجرایی آن خواهیم بود و بدین ترتیب، اتفاق بزرگی در استان رخ خواهد داد.

استاندار زنجان با بیان اینکه طرح دو خطه کردن راه آهن زنجان-قزوین-تهران، مهم ترین پروژه اقتصاد مقاومتی است که در استان نهایی و اجرا شده است، گفت: بخش زیادی از مصالح مورد نیاز این پروژه از جمله خرید تراورس و ریل آهن توسط پیمانکار، تامین شده و هم اکنون در محل اجرای طرح وجود دارد و در یک سال گذشته نیز بیش از 200 میلیارد تومان توسط پیمانکار برای اجرای این طرح، هزینه شده است.با بیان اینکه هم اکنون ۵۰ درصد از روند اجرایی طرح صورت گرفته است، اظهار کرد: خوشبختانه هم اکنون در ۱۵ نقطه از طول مسیر، کارگاه های طرح مستقر و فعال بوده و اخیراً نیز با وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، ملاقات هایی به منظور تسریع در روند کار صورت گرفته است.

وی ادامه داد: همین طور در نامه مشترکی با نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی خطاب به معاون اول ریاست محترم جمهور، گزارشی از روند اجرایی این طرح ارائه شد و توضیحات کاملی ارائه گردید مبنی بر اینکه برای پروژه ای که ۱۵ کارگاه فعال دارد و بخش اعظمی از مصالح مورد نیاز آن نیز خریداری شده و در محل طرح مستقر است، در صورت اینکه از نظر مالی و اعتباری شارژ شود تا این سرعت مناسب در روند فعالیت های اجرایی ادامه یابد، شاهد بهره برداری هرچه زودتر آن خواهیم بود و بدین ترتیب، مردم استان از منافع این طرح بسیار بزرگ، منتفع خواهند شد.

مقام عالی اجرایی استان، نبود امکانات پروازی بین زنجان با تهران را یکی از ضروریات بهره برداری از طرح دوخطه کردن راه آهن زنجان-قزوین-تهران دانست و بیان کرد: هم اکنون در استان، بیش از ۲ هزار واحد صنعتی فعال وجود دارد و همه این واحدها با داشتن مدیر عامل و هیات مدیره و همچنین با توجه به اینکه بیشتر این واحدها، دفاتر مرکزی شان در تهران وجود دارد و همواره در این مسیر، در حال رفت و آمد هستند؛ بنابراین نیازمند اجرای هرچه زودتر این طرح هستیم. همچنین وجود ۶۰ هزار نفر دانشجو و ۴ هزار نفر عضو هیات علمی که همواره و در طول سال در حال رفت و آمد به تهران می باشند، یکی دیگر از دلایلی است که ضرورت اجرای این طرح را بیش از پیش می کند.

استاندار زنجان خاطر نشان کرد: در صورت اتمام این طرح، می توان مسیر چند ساعته ریلی زنجان به تهران را در ۵/۱ الی ۲ ساعت پیمود که البته این مهم وقتی محقق می شود که واگن های مخصوص برای این ریل هایی که هم اکنون در این طرح مورد استفاده قرار می گیرد، اختصاص یابد. بنابراین می توان گفت به دلیل محدودیت های پروازی در استان، احتیاج مبرم به اتمام این طرح وجود دارد.

درویش امیری اجرای آبیاری تحت فشار و سیستم نوین آبیاری را از جمله پروژه های موفق استان در حوزه اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: حدود ۲۵ هزار هکتار، تعهد استان در این زمینه بود که تاکنون ۱۵ هزار هکتار آن انجام شده و برای اجرای ۴ هزار هکتار دیگر نیز، قراردادهای لازم منعقد شده و بنابراین می توان گفت که تعهداتی که دولت در این زمینه به مردم داشت، به صورت کامل پرداخت شده است. البته برای سال ۹۶ نیز ۸۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده و این موضوع، از جمله مواردی است که تخصیص ۱۰۰ درصدی اش به استان ابلاغ شده است.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 755403
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.