سید علی آقازاده روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از مجتمع پتروشیمی خمین در جمع خبرنگاران، افزود: مجتمع گل و گیاه خمین با تامین زیر ساخت های لازم با استقبال سرمایه گذاران مواجه شده است.
وی اظهارکرد: واحد تولیدی بزرگ دیگر در بخش دامداری و صنعت مرغداری خمین نیز در حال اجرا است که با تامین آب مورد نیاز و اخذ مجوزهای لازم تا پایان امسال مورد بهره برداری قرار می گیرد.
استاندار مرکزی بیان کرد: این مجتمع مرغداری بزرگترین واحد پرورش طیور تخم گذار و گوشتی در سطح خاورمیانه است که توسط بخش خصوصی در حال انجام است.
آقازاده ادامه داد: این طرح با ارزش افزوده اقتصادی بالا و اشتغال پایدار با ظرفیت 2 میلیون قطعه به عنوان مرکزی برای پشتیبانی تمامی واحدهای پرورش طیور منطقه تعیین شده است.
وی افزود: با راه اندازی این مجتمع سه هزار فرصت شغلی جدید به طور مستقیم در خمین ایجاد می شود.
وی یادآور شد: مجتمع های گردشگری و درمانی در شهرستان خمین نیز در حال راه اندازی است که همراه با ده ها طرح صنعتی دیگر بخش صنعت می تواند عامل تحول اقتصادی در زادگاه امام راحل شود.
استاندار مرکزی با تاکید بر تکمیل و بهره برداری از مجتمع پتروشیمی خمین تا اواخر امسال، افزود: این طرح صنعتی مهم اشتغال 350 نفری دارد که به طور غیرمستقیم نیز تا سه برابرفرصت های شغلی اشاره شده کارآفرینی می کند.
آقازاده گفت: برخی مشکلات شرکت خودرو سازی نیز در خمین بعد از سال ها رفع شده و این شرکت تا چهار ماه آینده به خط تولید و مونتاژ می رسد.
وی گفت: شرکت فروسیلیسیوم در خمین نیز به عنوان چهارمین شرکت تولید کننده این محصول در کشور زمستان پارسال به بهره برداری رسید و با راه اندازی این واحد صنعتی 120 اشتغال مستقیم و 170 اشتغال غیر مستقیم در این شهرستان فراهم شد.
استاندار مرکزی بیان کرد: با توسعه این واحد صنعتی، صنایع وابسته در کنار آن راه‌اندازی می شود و این امر برای شرکت صرفه اقتصادی دارد و در ایجاد اشتغال جدید و توسعه اقتصادی شهرستان خمین تاثیرگذار است.
آقازاده گفت: با بهره برداری و اجرای طرح های توسعه ای اقتصادی بزرگ، خمین امسال به رونق و توسعه صنعتی دست می یابد و مهمترین معضل این شهرستان که نرخ بالای بیکاری است کاهش می یابد.
شهرستان خمین واقع در جنوب استان مرکزی دارای 105 هزار نفر جمعیت است که در فاصله 61 کیلومتری اراک قرار دارد.
7277/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.