به گزارش ایرنا،در آئین افتتاحیه این المپیاد ورزشی که با حضور صدها نفر از ورزشکاران و علاقه مندان به رشته های مختلف ورزشی در سالن تختی شهر خلخال برگزار شد فریدون بابایی فرماندار خلخال از توسعه ورزش های همگانی در جامعه به عنوان یکی از عوامل مهم در ارتقا سطح سلامتی جامعه و ایجاد نشاط اجتماعی یاد کرد .
وی با گرامیداشت ایام پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گفت: با توجه به افزایش روز افزون بیماری های غیر واگیردار در جامعه امروزی همچون بیماری افزایش وزن،فشار خون ،دیابت ،چربی و بیماری های قلبی و عروقی و نیز بیماری های خاص اختصاص بخشی از اوقات روزانه مردم به امر ورزش می تواند از ابتلا به این گونه بیماری ها پیشگیری کند.
در این آئین سید ناصر میرمرسلی رئیس اداره ورزش و جوانان خلخال هم از برنامه ریزی برای برگزاری 70 برنامه ورزشی و فرهنگی واجرای 10 همایش وجشنواره ورزشی در طول ایام دهه مبارک فجر امسال خبر داد .
وی با بیان اینکه 50 مسابقه و ب نامه ورزشی به همراه 20 برنامه فرهنگی برای ایام دهه مبارک فجر تدارک دیده شده است افزود: همایش پیاده روی با خانواده ، دوچرخه سواری ، جشنواره ورزشی کارمندان ، جشنواره ورزشی کودکان ، جشنواره ورزش های بومی و محلی در 2 شهر هشجین شاهرود ، همایش صعود زمستانی به قله عجم و سومین قله مرتفع آغ داغ و چند جشنواره و همایش دیگر از جمله برنامه های پیش بینی شده ورزشی است.
وی گفت: نخستین المپیاد ورزشی همگانی خلخال با هدف ترویج و توسعه فرهنگ ورزش همگانی در جامعه و در هشت رشته ورزشی از جمله روپایی ،والیبال سه نفره ،طناب زنی ،شوت بسکتبال ،پنالتی هدف مند ،داژبال و چند رشته ورزشی دیگر و با حضور ورزشکاران دختر وپسر برگزار می شود .
اجرای حرکات نمایشی ورزشی در رشته های ورزشی مختلف از جمله ژیمناستیک حلقه زنی و طناب زنی توسط نونهالان و نوجوانان ورزشکار از جمله برنامه های افتتاحیه نخستین المپیاد ورزش همگانی خلخال بود .
براساس این گزارش همچنین همایش پیاده روی باخانواده خلخال گرامیداشت ایام دهه مبارک فجر در یک هوای سرد و یخ زده زمستانی این شهر برگزار شد .
در این همایش صدها نفر بدون توجه به سرمای هوا همراه با خانواده در پیاده روی شرکت و با گرمای حضور خود در این حرکت ورزشی برسرمای حاکم در هوا و شهر غلبه کردند.
فریدون بابایی فرماندار خلخال در این همایش با تبریک ایام دهه مبارک فجر و با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری و نیز شرکت کنندگان همایش پیاده روی استقبال گرم خانواده ها از این حرکت ورزشی در یک روز سرد زمستانی را حاکی از علاقه مردم این شهر به امر ورزش دانست .
وی با بیان اینکه ورزش از مهمترین عوامل سلامتی انسان و نیز طراوت وشادابی جامعه امروزی است گفت:توسعه ورزش های همگانی دربین افراد جامعه به عنوان یک عامل ارتقای سطح سلامنتی مردم و ایجاد نشاط اجتماعی از اهداف دولت بوده که در این امر اداره ورزش وجوانان خلخال با برگزاری بیشترین تعداد جشنواره ها وهمایش های ورزش همگانی در طول سال جاری موفق به کسب رتبه برتر استان اردبیل شده است .
وی از اجرای طرح جاده سلامت در خلخال خبرداد و گفت:این جاده که با هدف ایجاد مسیری مناسب پیاده روی با خانواده دایمی جهت استفاده چهار فصل عموم مردم راه اندازی می شود از شهر خلخال اغاز و با گذر از منطقه کمر خونه روستای خوجین به منطقه نمونه گردشگری ازناو ختم خواهدشد .
وی اظهار کرد:این طرح از ظرح های مهم گردشگری شهرستان است که کار مطالعات آن پایان یافته و عملیات اجرایی آن نیز از اغاز سال آیندهتوسط بنیاد مسکن خلخال اجرا می شود.
در این همایش به 40 نفر از شرکت کنندگان به قید قرعه جوایزی اهدا واز تلاش اآنان در ترویج فرهنگ ورزش در جامعه تجلیل شد .
خبرنگار:بهرام نقی زاده**انتشاردهنده:عارف شیرزاد
7119/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.