مدیر شبکه آذری سحر گفت: کشتار 19 و 20 ژانویه با چراغ سبز آمریکایی‌ها همراه بود و این کشتار در واقع سرکوب تمایلات دینی و ایرانی مردم آذربایجان بود.   به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، عبدالله بحرالعلومی مدیر شبکه آذری سحر در مراسم نکوداشت سالروز «آذری‌ های مسلمان جهان» در دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه در سال‌های متوالی کشتارهای زیادی در منطه قفقاز به ویژه جمهوری آذربایجان صورت گرفت، افزود: کشتار 19 و 20 ژانویه با چراغ سبز آمریکایی‌ها همراه بود و این کشتار در واقع سرکوب تمایلات دینی و ایرانی مردم آذربایجان بود که بعد از فروپاشی حکومت کمونیستی این تمایلات سرریز شد و مردم به آغوش میهن تاریخی خود یعنی ایران بازگشتند. 
وی افزود: در حوزه تاریخ جمهوری آذربایجان تحریف‌های زیادی انجام شده است و تاریخ را به صورت برعکس به مردم این منطقه انتقال داده‌اند و با تغییر زبان نوشتاری، مردم را از دسترسی به منابع تاریخی فارسی زبان دور کرده‌اند. 
بحرالعلومی با اشاره به اینکه بعد از عهدنامه ترکمنچای، مردم آذربایجان اقداماتی را علیه کفر انجام داده‌اند، تصریح کرد: در قراردادهای الحاق آذربایجان به شوروی، کلمه «الی الابد» ذکر شده است اما تزارها احتمالا برای آرام کردن مردم منطقه چنین شایعاتی منتشر کردند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.