استاندار اردبیل گفت: همه دستگاه‌ها موظفند در حمایت از سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی با رغبت و انگیزه به تسهیل امور بپردازند چرا که سردواندن سرمایه‌گذاران خارجی و حتی داخلی یک تبلیغ منفی برای کشور و استان اردبیل است.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، اکبر بهنامجو در جلسه ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی در استانداری اردبیل اظهار کرد: باید در ارتقا و بهبود وضعیت کسب و کار استان تلاشی جدی انجام داد چرا که جایگاه بیست و هفتم استان اردبیل در این زمینه اصلا در شان این استان نیست.
وی به فعالیت ستاد خدمات سرمایه‌گذاری و راه‌اندازی پنجره واحد در ارائه خدمات به سرمایه‌گذاران اشاره و خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌های صادرکننده مجوز موظفند تا در یک روند مطلوب، سریع و کیفی نسبت به صدور مجوز اقدام کرده و در این زمینه سعی‌شان بر رفع قوانین مخل و مزاحم در مسیر سرمایه‌گذاری باشد.
استاندار اردبیل با بیان اینکه در واگذاری زمین اعطای تسهیلات و صدور موافقت‌های اصولی باید بک شرایط تسهیل‌گونه را ایجاد کنیم، افزود: بنده اخیرا با یک سرمایه‌گذاری روبرو شدم که ماه‌هاست دنبال صدور مجوز است ولی مدیران یکی از دستگاه‌های اجرایی استان در صدور مجوز قصو کرده در حالی که باید جهش واقعی و روان‌سازی امور را در این حوزه مورد توجه قرار دهیم.
بهنامجو با انتقاد از برخی دستگاه‌ها که به پیچیدگی امور در این حوزه دامن می‌زند، تصریح کرد: دوندگی یک سرمایه‌‌گذار برای ثبت شرکت در 45 روز فاجعه است در حالی که ما به راحتی می‌توانیم با حذف قوانین و مقررات دست و پا گیر در این حوزه تسهیل ایجاد کنیم.
رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی استان اردبیل با اشاره به اینکه باید مدیران دستگاه‌ها خودشان شخصا پیگیر صدور مجوز برای سرمایه‌گذاران باشند و با غفلت در این بخش نمی‌توان حیثیت نظام و مدیریت شایسته‌سالاری را زیرسوال برد، اضافه کرد: هر دستگاهی که مدیرش در جلسه ستاد خدمات سفر حاضر نبوده و یا خودش مانعی در مسیر روان‌سازی کار سرمایه‌گذاری ایجاد کند باید به مردم معرفی کنیم.
بهنامجو از مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل خواست؛ تا به صراحت مدیران و نمایندگان تام‌الاختیار ادارات را که در مسیر جذب سرمایه‌گذران کارشکنی می‌کنند  اسامی آنها را اعلام کنند.
وی افزود: مدیران اجرایی و کارشناسان کاربلد و معتقد به تسهیل امور برای سرمایه‌گذاران در مسیر رونق تولید و اشتغال نیازمندیم تا بتوانیم در سخت‌ترین شرایط با تصمیمات انقلابی در تحقق شعار سال کارنامه‌ای موفق از خود به یادگار بگذاریم.
استاندار اردبیل به سفر اخیر خود به شهر رضی و گلایه‌های مطرح شده از باب گران بودن نرخ واگذاری زمین در نایحه صنعتی رضی برای سرمایه‌گذاران، گفت: مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی باید برای جلسه روز شنبه گفتگوی دولت و بخش خصوصی قیمت نهایی در واگذاری اراضی را در شهرک‌ها محاسبه و اعلام کند تا ما نیز با تامین زیرساخت‌ها به کاهش احتمالی این نرخ‌ها کمک کنیم.
بهنامجو از احتمال کاهش قیمت زمین واگذار شده به سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی و همچنین سر و سامان دادن به اوضاع زیرساخت‌های شهرک‌ها خبر داد و بیان کرد: ما از روز اول به شفافیت کار، تسهیل امور در فرآیند جذب سرمایه‌گذاران، تقویت بخش خصوصی و ... تاکید و اصرار داریم و بنده خود حاضرم در تمامی جلساتی که در ارتباط بل جذب سرمایه‌گذار و رونق تولید و اشتغال برگزار می‌شود شخصا حضور داشته باشم.
وی ادامه داد: البته نباید چهره استان را به خاطر برخی گزارشات غلط و نابجا خراب کنیم چرا که به نسبت برخی از استان‌ها همچنان وضعیت شهرک‌های صنعتی ما و واگذاری زمین مناسب‌تر است.
استاندار اردبیل تصریح کرد: ما نسبت به تعدیل قیمت واگذاری زمین هم در شهرک‌های صنعتی از 60 هزار تومان به ازای هر مترمربع و 140 هزار تومان به ازای هر مترمربع در منطقه ویژه اقتصادی کوتاه آمده و با نرخ معقول‌تری به ویژه در مناطق محروم زمین در اختیار سرمایه‌گذاران قرار دهیم.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.