رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معدن و کشاروزی استان اردبیل گفت: تکمیل زیرساخت های شهرک صنعتی اردبیل در راستای ارائه خدمات مطلوب به سرمایه گذاران و واگذاری به بخش خصوصی باید هرجه سریعتر تکمیل شود. 
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، حسین پیرموذن در پنجاه و یکمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در اردبیل اظهار کرد: طبق مصوبه سال های گذشته که قرار بود شهرک های صنعتی آماده کار به بخش خصوصی واگذار شده و به صورت هیئت امنایی اداره شود اما این ظرفیت در شهرک های صنعتی اردبیل وجود نداشت و قادر به واگذاری فعالیت های شهرک های صنعتی به بخش خصوصی نبودیم. 
وی با اشاره به نبود زیرساخت های منظم در شهرک های صنعتی اردبیل خاطرنشان کرد: امکانات بهداشتی و زیرساخت های اولیه در شهرک های صنعتی اردبیل موجود نیست و از طرفی مجموعه شهرک های صنعتی نیز توان کمک از محل بودجه های استانی را ندارد و همین امر سبب شده است تا در امر واگذاری به بخش خصوصی با مشکلات جدی روبرو شود. 
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معدن و کشاورزی استان اردبیل ادامه داد: انتظار داریم از محل اعتبارات فنی و 20 درصد ردیف بودجه برای بازسازی و بهسازی شهرک های صنعتی اقدامی عملی صورت گیرد تا مشکل عمده شهرک های صنعتی در واگذاری نواحی صنعتی به بخش خصوصی و اداره آنها به شکل هیئات امنایی مرتفع شود. 
پیرموذن با یادآوری اینکه زمینه این کار در شهرک های صنعتی وجود دارد تصریح کرد: در صورت حل مشکلات مصوبه واگذاری نواحی و شهرک های صنعتی به بخش خصوصی قطعا شهرک های صنعتی اردبیل ظرفیت فعالیت و واگذاری به بخش خصوصی را دارد. 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت گمرک بیله سوار تصریح کرد: تجهیز گمرک بیله سوار تخصصی شدن این محل را نیز منجر خواهد شد که امیدواریم با همکاری طرف های آذری و پایبندی دو طرف به تعهدات صادرات شاهد ارتقای روزافزون این گمرک در راستای اعتلای چهره صادرات استان باشیم. 
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معدن و کشاروزی استان اردبیل توسعه صادرات را در گرو ارتقای روابط تجاری با کشورهای همسایه و منطقه اعلام کرد و افزود: زمینه اعزام هیئت های تجاری از اردبیل به اتریش و مجارستان فراهم شده که در ماه های آتی با نشر فراخوان از هیئت های تجاری و بخش خصوصی برای حضور در کشور اتریش و مجارستان دعوت خواهد شد. پیرموذن از انجام مذاکرات دوجانبه با سفیر مجارستان و خواهرخواندگی اردبیل با یکی از شهرهای این کشور خبر داد
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.