به گزارش خبرنگار ایرنا ، حسین پیرموذن شامگاه چهارشنبه در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان اردبیل افزود: در صورت بسط این ارتباط ، استان اردبیل نه تنها به جایگاه قبل خود باز می گردد بلکه به وضعیت بهتر از آن نیز دست می یابد.
پیرموذن اضافه کرد: بخش خصوصی در استان اردبیل با مشکلاتی در فضای کسب و کار ، کسب نتیجه از بابت استعلام ها ، جوابگو نبودن به موقع سازمان ها ، مشکلات مربوط به تامین اجتماعی ، صادرات غیرنفتی و مسایل مرتبط با سازمان امور مالیاتی مواجه می باشد که باعث پایین آمدن رتبه این استان در کشور شده است.
وی با اشاره به وضعیت شهرک های صنعتی استان اردبیل گفت: به عنوان فردی که بیش از دو دهه در شهرک صنعتی شماره یک اردبیل فعالیت دارم باید بگویم هم این مکان و هم سایر شهرک های صنعتی منطقه با کاستی های مختلف به خصوص در ارتباط با برخوردار بودن از امکانات رفاهی و خدماتی مواجهند.
وی بیان کرد: برای کمک به افزایش صادرات غیرنفتی از استان و رونق تولید و فضای کسب و کار باید هر مدیری تنگناها و موانعی را که در مجموعه مدیریتی خود مواجه است در این جلسات مطرح کند تا تدابیر لازم برای رفع آنها اتخاذ گردد.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل نیز در این نشست از وصول 11 فقره تقاضا برای انجام سرمایه گذاری های خارجی با متقاضیانی از کشورهای اروپایی و آسیایی در چند ماه اخیر در این استان خبر داد.
هاشم مظفری افزود : تاکنون2 مورد از این سرمایه گذاری ها پس از ثبت و انجام مراحل گوناگون به مرحله تولید رسیده ، 2 مورد نیز ثبت شده و بقیه برای طی روند به مرکز سرمایه گذاری هدایت شده اند.
وی از مدیران استان خواست تا متقاضیان خارجی را که برای سرمایه گذاری در استان اردبیل ابراز تمایل می کنند به مرکز سرمایه گذاری ارجاع دهند تا مراحل کار به خوبی دنبال شود.
سرپرست بانک کشاورزی و نیز رییس شورای هماهنگی بانک های استان اردبیل نیز در این نشست از اقدام مفید انجام شده برای تسهیل در دریافت تسهیلات اشتغالزا خبر داد و گفت : در هفته آینده عملکرد بانک های عامل استان اردبیل در این زمینه بهبود چشمگیر یافته و میزان پرداخت و جذب تسهیلات افزایش قابل توجه خواهد یافت.
به گزارش خبرنگار ایرنا در این نشست که در سالن شیخ صفی الدین اردبیلی استانداری اردبیل ترتیب یافت اکبر بهنامجو استاندار اردبیل ضمن اطلاع از وضعیت اقدام های انجام شده در ارتباط با اقتصاد مقاومتی در این استان راهنمایی های لازم را به مدیران ذیربط ارایه داد.
6019/6016
خبرنگار : مسعود وسیله** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.