به گزارش ایرنا، ضیاءالله اعزازی روز جمعه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات مالیاتی اصناف و واحدهای تولیدی شهرستان بناب افزود: تاکنون این طرح عملیاتی نشده است و گویا انتقال سهمیه گاز این نیروگاه به شهرهای دیگر مانع اجرای این پروژه عنوان شده است.
وی با اشاره به وجود تأسیسات و زیرساخت های موجود در نیروگاه بناب یادآوری کرد: دولت هزینه های زیادی برای تکمیل زیرساخت های این پروژه صرف کرده و به طور قطع تصمیم مسئولان برای احداث نیروگاه در محلی دیگر ظلم بزرگی برای بیت المال و ظلم بزرگی در حق مردم ایران است.
نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رکود شدید در بازار، مشکلات اصناف و عدم توانایی آنان در پرداخت مالیات از مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان شرقی خواست در شرایط کنونی کمک حال اصناف و واحدهای تولیدی شهرستان باشند.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: احداث نیروگاه با ظرفیت تولید 3 هزار و 600 مگاوات برق در استان به تصویب رسیده بود و با توجه به آماده بودن زیرساخت های لازم قرار بود فازهای 3 و 4 نیروگاه سهند بناب نیز آغاز شود که وزارت نیرو اعلام کرد خطوط انتقال شبکه برق بناب این توانایی را ندارد که برق را به سایر استان ها انتقال دهد.
رضا حسینی، تکمیل فازهای 3 و 4 نیروگاه سهند بناب را تا حدود زیادی منتفی دانست و افزود: همچنین وزارت نفت نیز اعلام کرد در شرایط فعلی امکان تخصیص گاز اضافی برای استان های آذربایجان شرقی و غربی مقدور نیست.
وی با بیان اینکه هنوز در بحث بازاریابی بین المللی مشکل داریم، اظهار کرد: مجلس می تواند در بحث روابط بین المللی ورود پیدا کند.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه هم اکنون نمی توانیم بعض از تولیدات داخلی را به خارج از کشور صادر کنیم، یادآوری کرد: انتظارات از برجام زیاد بوده ولی بخشی از برجام تحقق یافته است و آمریکا همچنان قلدرمآبانه با این پرونده برخورد می کند.
حسینی با اشاره به آمادگی امور اقتصادی و دارایی استان برای اجرای پروژه های پتروشیمی و طرح های گلخانه ای در شهرستان بناب ادامه داد: باید در اجرای پروژه ها به موضوعات اقتصادی، با صرفه بودن و میزان اشتغال زایی آن نیز توجه کرد.
وی از مسئولان و سرمایه گذاران بناب خواست با برنامه ریزی و برگزاری همایش سرمایه گذاری در این شهرستان زمینه ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی را فراهم کنند زیرا بناب ظرفیت و پتانسیل صادرات تولیدات خود را به خارج از کشور را دارد.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی همچنین از راه اندازی فضای کسب و کار در امور اقتصادی استان خبر داد و گفت: سامانه شکایتی در این مجموعه راه اندازی شده که طی 7 روز به تمامی شکایت ها رسیدگی و پاسخ داده می شود.
حسینی با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی جزو استان های موفق و پیشرو در زمینه سرمایه گذاری است، افزود: هر موقع شرایط بین المللی خوب شده سرمایه گذار خارجی نیز در استان افزایش یافته و برای اینکه بتوانیم سرمایه گذار خارجی در استان جذب کنیم باید پروژه های خود را نیز آماده کنیم.
وی اظهار کرد: آذربایجان شرقی جزو استان هایی است که در جذب سرمایه گذار خارجی نیز موفق عمل کرده است.
مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان اقتصاد مقاومتی، اشتغال و تولید گفت: باید جامعه را به سمتی ببریم که هرکسی نتواند اقتصاد ما را تحت الشعاع و مورد هجمه قرار دهد.
غلامرضا شریفی با بیان اینکه این کشور جنگ 8 ساله و انواع و اقسام تحریم ها را تجربه کرده است، افزود: دشمنان از راه نظامی نتوانستند به این کشور آسیب برسانند و از این رو امروز هجمه اقتصادی را مورد لحاظ قرار داده اند.
وی با تاکید بر اینکه اگر مالیات غیرقانونی از یک نفر وصول شود تخلف محسوب می شود، اظهار کرد: ما با هیچ کس تعارف نداریم و مامور مالیاتی برای ایجاد عدالت مالیاتی بین نظام مالیاتی و مؤدیان مالیاتی بوده و اگر فردی فراتر از قانون از کسی مالیات اخذ کند، به طور قطع با آن برخورد لازم انجام می شود.
مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان شرقی یادآوری کرد: در سیستم مالیاتی علاوه بر نظارت دستگاه حراست محیطی نیز بنام دادستان انتظامی دستگاه نظارت مالیاتی در مجموعه اداره کل امور مالیاتی راه اندازی شده که با این طریق می تواند مسئولان و کارکنان زیرمجموعه امور مالیاتی را مورد رصد قرار دهد و در صورت محرز شدن هرگونه تخلف کیفرخواست صادر کرده و آن را تحویل دستگاه قضایی می کند.
در این جلسه تعدادی از مدیران واحدهای تولیدی و مسئولان اتحادیه های صنفی مسائل و مشکلات خود را در خصوص مالیات بیان کردند.
مدیران واحدهای تولیدی و صادراتی این شهرستان با انتقاد از عدم همکاری و تعامل مناسب ممیزان و کمک ممیزان مالیاتی، بر برگزاری کلاس های آموزشی برای کارکنان امور مالیاتی تأکید کردند.
سرپرست فرمانداری بناب نیز در این جلسه با اشاره به فعالیت 6 هزار واحد صنعتی در قالب 28 اتحادیه صنفی و 157 واحد تولیدی در این شهرستان گفت: این شهرستان جزو شهرهای فعال اقتصادی استان است و انتظار می رود مسئولان در خصوص حل مشکلات مالیاتی گام های اساسی بردارند.
امین رفیعی با بیان اینکه سرمایه گذار لازم برای توسعه فازهای 3 و 4 نیروگاه سهند بناب آماده شده بود، افزود: با وجود امکانات و تأسیسات زیربنایی و زیرساخت های لازم و نیز برطرف کردن موانع امید است شاهد شروع احداث و تکمیل فازهای 3 و 4 این نیروگاه باشیم.
وی با اشاره به ضرورت ایجاد و راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی بناب اظهار کرد: توسعه شهرک صنعتی بناب و ایجاد گمرک در این شهرستان از ضروریات ایجاد منطقه ویژه اقتصادی بود که این زیرساخت ها نیز در این شهرستان فراهم شده است.
سرپرست فرمانداری بناب یادآوری کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 39 هزار تن کالا از گمرک بناب به خارج صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 2 برابر افزایش نشان می دهد.
رفیعی، ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون یک هزار و 198 اظهارنامه صادراتی در گمرک بناب ثبت شده که در مدت مشابه سال قبل 759 اظهارنامه صادراتی ثبت شده بود.
شهرستان بناب با 126 هزار نفر جمعیت در فاصله 110 کیلومتری جنوب مرکز آذربایجان شرقی واقع شده است.
تنظیم کننده: پرویز بابائی ** انتشار دهنده: عزیزی راد
8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.