رئیس اتاق بازرگانی تبریز گفت: باتوجه به اینکه اکثر واگذاری‌های بنگاه‌های اقتصادی به بخش خصوصی ناموفق بوده است؛ مرکز پژوهش اتاق بازرگانی تبریز در نظر دارد واگذاری‌های قبلی را به صورت کارشناسی بازبینی کرده و در صورت عدم موفقیت برای واگذاری مجدد این واحد ها تصمیمات لازم اتخاذ شود.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، صمد حسن زاده در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امید است دولت دوازدهم  برای رفع نارسانایی‌ها و مشکلات اقتصادی حاکم در جامعه، اقدامات چشمگیری انجام دهد، تا روز به روز شاهد ارتقای جایگاه اقتصادی کشور به ویژه ارتقای روابط اقتصادی و سیاسی کشور با سایر کشورهای همسایه باشیم.
وی با بیان اینکه اصحاب رسانه می‌توانند در راستای ارتقاء جایگاه استان در حوزه‌های اقتصادی نقش موثری داشته باشند، ادامه داد: خبرنگاران با اطلاع‌رسانی شفاف می‌توانند مردم را نسبت به بهبود برنامه‌های اقتصادی و فضای کسب و کار امیدوار کنند.
رئیس اتاق بازگانی تبریز با اشاره به اهم اقدامات این اتاق در سال گذشته، افزود: اتاق بازرگانی تبریز در مسائل مرتبط با اقتصاد نهایت تلاش خود را در راستای رفع مشکلات اقتصادی انجام می‌دهد و دیدگاه غیرسیاسی نسبت به مسائل پیش آمده دارد.
وی با اشاره به سفر چندین هیأت اقتصادی به تبریز در سال گذشته، عنوان کرد: هیات‌هایی از کشورهای ترکیه، گرجستان، آلمان، ایتالیا، استرالیا و ... به تبریز سفر کردند و از سوی دیگر نمایندگانی با سفر به تبریز با مسئولین مذاکره کردند که از این طریق توانستیم به نتایج بسیار خوبی دست یابیم.
حسن زاده تصریح کرد: تعداد مصوبات شورای گفت‌وگو دولت و بخش خصوصی در سال گذشته ۶۷ مورد بوده که از این تعداد ۲۷ مورد استانی و ۱۸ مورد کشوری و ملی بوده است.
وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی تبریز در راستای مرتفع کردن موانع تولید و موانع بانکی اقدامات کارشناسی انجام داده است، ادامه داد: طی جلسات با مسئولان استانی بسیاری از موانع بانکی برطرف شده است.
رئیس اتاق بازرگانی تبریز از برگزاری همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی در آبان ماه سال جاری خبرداد و گفت: این همایش در آبان ماه سال جاری با حضور کابینه جدید دولت برگزار خواهد شد.
وی متذکر شد: زمانی می توانیم از ورود کالاهای قاچاق جلوگیری کنیم که بتواینم کالاهای باکیفیت تولید کرده و قیمت تمام شده را کاهش دهیم.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.