فریبا محمدلو روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی کمیته علمی دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل با موضوع 'ازدواج زودرس و طلاق ناشی از آن' در دانشگاه محقق اردبیلی افزود: از مهم ‌ترین عوامل ازدواج زودرس در جامعه امروزی توجه نکردن به بعد تربیتی دانش آموزان و عدم آگاه سازی آنها و اولیای آنهاست و در این راستا باید آموزش های لازم به افراد داده شود تا بتوان از بروز چنین مشکلاتی پیشگیری کرد.
او تشریح کرد: در مدرسه ای که مدیر آن آگاهی نسبت به مسائل موجود ندارد دغدغه ای نیز برای حل آن نخواهد داشت، بنابراین باید ابتدا به فکر ارتقای فکری مدیران مدرسه ها باشیم.
وی از دیگر عوامل ازدواج زودرس و افزایش طلاق بعد از آن را پایین آمدن سطح تحمل و تاب آوری دختران امروزی و وجود تبعیض جنسیتی در خانواده ها ذکر کرد.
به گزارش ایرنا ، دکتر نسرین اقبالی رئیس کمیته علمی دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل هم در این نشست با اشاره به اینکه آمار طلاق در استان اردبیل در چند سال اخیر افزایش چشمگیری داشته ، گفت: فرهنگسراها و آموزش و پرورش نقش مهمی در پیشگیری ازدواج های زودرس و طلاق ناشی از آن دارند.
وی افزود: برغم برگزاری کارگاه ها و آموزش های لازم در آموزش و پرورش، وجود برخی محدودیت ها باعث شده که اقدامات انجام شده آنگونه که انتظار میرفت بازخورد مثبتی را در جامعه نداشته باشد.
وی گفت: اگر کارگاه ها و آموزش های ما جوابگو بود نباید امروز شاهد رشد صعودی ازدواج زودهنگام نسبت به چند سال اخیر در استان بودیم.
عضو هیات ‌علمی دانشگاه محقق اردبیلی همچنین گفت: بر همین اساس برای حل این دغدغه همه دستگاه‌ ها در سطح و نقش خود باید همت کنند.
استان اردبیل از حیث رشد و شتاب طلاق در کشور رتبه اول را در کشور دارد به گونه ای که از هر پنج واقعه ازدواج در استان یک مورد منجر به طلاق می شود.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.