معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: نباید ساخت و سازهای ناایمن و غیرقابل استفاده مجوز و پایان کار گرفته و یا اسباب سکونت عده‌ای از هموطنان در آن فراهم آید.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، بهروز ندایی در مراسم تجلیل از برترین داوطلبان و امدادگران در اردبیل اظهار کرد: در ساخت و سازها باید مبانی قانونی و استاندارد در حوزه ایمن‌سازی و کاهش تلفات احتمالی مورد توجه قرار گیرد تا در بروز حوادثی نظیر زلزله شاهد تخریب اماکن عمومی و مسکونی نباشیم.
وی با بیان اینکه پیمانکاران باید امر نظارت در ارتقای ایمنی ساختمان‌ها را مورد توجه قرار داده و از برخی حرکت‌های سهل‌انگارانه در این زمینه پرهیز کنند، خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر برخی از ساخت و سازهای ما براساس اصول و قوانین نبوده که ضرورت دارد نهادهایی همچون راه و شهرسازی، نظام مهندسی ساختمان و دستگاه‌های نظارتی در این زمینه با دقت عمل بیشتر اقدام کنند.
معاون امور عمرانی استاندار اردبیل احیای بافت فرسوده در مناطق شهری را از ضرورت‌ها و الزامات دانست و گفت: در این زمینه دولت با پرداخت تسهیلات و در نظر گرفتن ضوابط حمایتی در تلاش است ساخت و سازهای ایمن و نوسازی مطلوب در این محدوده انجام شود.
ندایی با اشاره به اینکه کشورمان و استان اردبیل از مناطق در معرض خطر زلزله است، تصریح کرد: زلزله‌های دو ماه اخیر هشداری برای همه ماست تا تمام قصور و کوتاهی‌های گذشته را کنار گذاشته و با علم روز و معیارهای پذیرفته جهانی در حوزه ساخت و ساز ورود پیدا کنیم.
وی اظهار کرد: در کنار همه این موارد در بحث امدادرسانی و کمک‌رسانی به حادثه دیدگان زلزله و سایر بلایای طبیعی آمادگی نیروها در یک انسجام واقعی بسیار امر ضروری و حیاتی است که شایسته است هلال احمر نسبت به گسترش برنامه‌های آموزشی و تبلیغی در این زمینه همت کند.
معاون امور عمرانی استاندار اردبیل خاطرنشان کرد: تک تک هموطنان ما باید برای مواجهه و مقابله با حوادث و بلایای طبیعی همچون زلزله آمادگی داشته باشند تا در صورت وقوع این حوادث با توانمندی و کارآمدی در این حوزه امر خدمات‌رسانی به همنوعان خود را انجام دهد.
ندائی افزود: در کنار ارتقای ایمنی در ساخت و ساز رعایت استانداردها، تقویت حوزه نظارت و همچنین برنامه‌های عملیاتی و امدادی ضرورت دارد در مناطق روستایی نیز خانه‌های فرسوده و قدیمی شناسایی شده و با همکاری بنیاد مسکن نسبت به نوسازی و ایمن‌سازی آنها اقدامات اولویت‌دار در دستور کار قرار گیرد.
وی با قدردانی از مسئولان و مدیران توانمند هلال احمر استان اردبیل در گسترش برنامه‌های امدادرسانی داوطلبانه به حادثه دیدگان، گفت: در زلزله اخیر کرمانشاه به معنای واقعی سرعت خدمات‌رسانی نیروهای امدادی و داوطلبین جمعیت هلال احمر استان اردبیل ستودنی بود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.