به گزارش ایرنا علی خدادادی یکشنبه در نشست کارگروه امداد و نجات و آموزش همگانی مدیریت بحران خوزستان با محور اجرای مانورهای آمادگی در سالن کنفرانس هلال احمر استان بیان کرد: بحث های زیادی دراین خصوص صورت گرفته اما پیش بینی زلزله به لحاظ علمی تا کنون میسر نشده و تنها می توان فعالیت گسل های فعال را با دستگاه های لرزه نگار بعد از زلزله تشخیص داد و شرایط را رصد نمود.
وی گفت: در صد سال اخیر یکی از کشورهایی هستیم که در معرض زلزله های بالای 6 ریشتر بوده ایم و شرایط بحرانی را پشت سر گذاشتیم و در چند سال اخیر بیش از 170 هزار نفر در حوادث زلزله تلفات داشتیم که این نشان می دهد باید نگاه کارشناسی دربحث آموزش پیشگیری از افزایش ابعاد خسارت حادثه و صدمات در زمان بروز زلزله داشته باشیم.
وی یکی از راه های کاهش تلفات در زمان وقوع زلزله را کنترل زیرساخت ها و بالا بردن سطح ایمنی آن ها عنوان کرد.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان درادامه عنوان کرد: سریع ترین راه برای جلوگیری از آسیب در زمان وقوع زلزله بیشتر آموزش است و توجه به زیر ساخت ها می تواند تلفات و صدمات ناشی از زمین لرزه را بسیار کاهش دهد ، الگوهای کشورهای موفق برای ایجاد زیرساخت های ایمن در برابر زلزله نیز باید استفاده شود، کشوری مثل ژاپن در بحث زیرساخت های ایمنی در برابر زلزله موفق کار کرده است و می توان از این کشورها به عنوان الگو استفاده کرد.
وی توجه به زیرساخت ها در مناطق روستایی را در کاهش تلفات زلزله بسیار موثر دانست.
خدادادی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در سال 84 ابلاغیه ای را با توجه به شرایط کشور برای کاهش سوانح طبیعی اعلام کردند افزود: باید از این ابلاغیه الگو گرفت و امیدواریم سازمان های مسئول فعالیت های چشمگیری برای فراهم کردن شرایط استان برای کاهش تلفات و صدمات در زمان وقوع زلزله ایجاد کنند.
در 2 هفته گذشته چندین نقطه خوزستان شاهد چندین زمین لرزه بوده که بیشترین تعداد زمین لرزه در شهر گوریه شوشتر اتفاق افتاد و بیشترین شدت زلزله در این منطقه 3.9 ریشتر بوده است .
7158/6002
خبرنگار: زینب فرحانی**انتشار: کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.