رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل گفت: صنعت ساختمان و فعالان این عرصه به جد نیازمند توسعه برنامه‌های آموزشی و به‌روزرسانی دانش فنی هستند تا باکیفیت‌ترین کارها در این بخش انجام شود.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، میرمحمد سیدهاشمی در نشست اعضای نظام مهندسی ساختمان در اردبیل اظهار کرد: با توجه به اینکه در کیفیت ساخت و سازها و مطلوبیت کار در بخش صنعت ساختمان بیشترین نگاه‌ها و توجه به سمت مهندسان و متخصصان صنعت ساختمان است باید به توانمندی مهندسان براساس علوم و فنون جدید اقدام کرده و با مراعات الزامات قانونی و رعایت استانداردها و مقررات موردنظر نسبت به کیفی‌سازی کارها اقدامی عملی را انجام داد.
وی اهمیت موضوع آموزش و آشنایی مهندسان با علوم و فنون جدید را در کنار تقویت برنامه‌های نظارتی یادآور شد و افزود: باید در راستای فرهنگسازی و اجرای قوانین مرتبط با صنعت ساختمان برای مهندسان ناظر و مجری گام‌های جدی برداشته شود که در این زمینه برخی برنامه‌ها براساس پیگیری و مصوبهه هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان به تصویب رسیده که شاهد عملیاتی شدن آنها خواهیم بود.
سیدهاشمی با اشاره به اینکه توجه به اصل نظارت در کیفیت ساختمان‌ها و ساخت و سازها نقشی اساسی و حیاتی دارد تصریح کرد: در پروژه‌های احداثی کارفرمایان باید در کنار جلب اعتماد و همچنین توجه به صلاحیت حوزه مهندسی اقداماتی را انجام دهند تا زمینه ارتقای کیفی و مطلوبیت اجرای پروژه‌ها به دست آید.
وی اضافه کرد: مجریان دارای صلاحیت باید در کنار سایر عوامل صنعت ساختمان بکوشند تا خروجی و نتیجه کار آنها به کیفیت و امنیت لازم در ساختمام و ساخت و سازها منجر شده و امکان توانمندی‌ها در این عرصه به خوبی فراهم آید.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل با اشاره به وقوع زلزله در یک ماه اخیر و حرف و حدیث‌های مختلف در مورد وضعیت ساخت و سازها و برخی ایرادات به مجموعه نظام مهندسی گفت: ما اگر بتوانیم در مسیر بهبود مدیریت و نظارت بر ساخت و سازها نیروهای متخصص و ماهر را در تمامی سطوح بکار گیریم قطعا بستر خوبی فراهم می‌آید تا ارتقای کیفیت ساخت و سازها و مطلوبیت این کار را به عینه شاهد باشیم.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.