مسعود امامی یگانه روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در زمان وقوع زلزله فضاهای بسته و ساخت و سازها بیشترین خسارت را متحمل می شوند که باید در این خصوص اقدامات لازم در راستای استاندارد سازی انجام شود.
وی گفت: استفاده از مصالح استاندارد و همچنین انتخاب پیمانکاران دارای صلاحیت نیز می تواند در ساخت و ساز واحدهای مسکونی مقاوم موثر باشد.
وی با اشاره به مقاوم سازی های انجام گرفته در واحدهای مسکونی شهرها و روستاها بیان کرد: هم اکنون حدود 65 درصد از واحدهای مسکونی در روستاهای استان اردبیل مقاوم سازی شده است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل افزود: مقاوم سازی واحدهای مسکونی در روستاها بر اساس سند چشم انداز توسعه تا 1405 ادامه می یابد.
وی گفت: در امر مقاوم سازی واحدهای مسکونی اهالی روستاها نیز باید استقبال کرده و با استفاده از تسهیلات بانک مسکن نسبت به مقاوم سازی واحدهای خود اقدام نمایند.
امامی ادامه داد: همچنین در شهرها نیز صاحبان واحدهای مسکونی فرسوده می توانند از تسهیلات بافت فرسوده استفاده کرده و نسبت به مقاوم سازی واحدهای مسکونی خود اقدام نمایند.
در اسفندماه سال 75 زلزله ای به بزرگی 6ریشتر در اردبیل رخ داده بود که به دلیل نبود استحکام واحدهای مسکونی در این زلزله یک هزار و 100 نفر کشته ، 2 هزار و 600 نفر زخمی و 36 هزار نفر بی خانمان شدند.
خبرنگار: مینامیرقاسمی**انتشاردهنده:عارف شیرزاد
3006/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.