علیرضا صفا شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: براساس شبکه لرزه نگاری دانشگاه تهران ، زلزله بخش تخت بندرعباس به ترتیب در ساعت چهار و هفت دقیقه بامداد با قدرت 3 و 7 دهم ریشتر در عمق 11 کیلومتری زمین ، ساعت چهار و 25 دقیقه بامداد با قدرت 2 و 2 دهم ریشتر در عمق 10 کیلومتری و ساعت پنج و 36 دقیقه بامداد با قدرت 4 و 4 دهم ریشتر در عمق 19 کیلومتری رخ داد که خسارت جانی و مالی در بر نداشته است.
وی بیان داشت: همچنین علاوه بر زلزله های تخت ، صبح امروز شهرستان بستک نیز ساعت پنج و 58 دقیقه بامداد با قدرت 3 و 2 دهم ریشتر درعمق 12 کیلومتری زمین را لرزاند که این زلزله خسارتی نداشت.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان اظهار کرد: با توجه به زلزله خیز بودن این استان همواره نیروهای امدادی برای کمک به مردم به صورت آماده باش هستند و برای بررسی وضعیت دقیق از خسارت احتمالی به منطقه اعزام شدند.
صفا تاکید کرد: مردم در ساخت و ساز بناها و منازل مسکونی رعایت ساخت مسکن استاندارد با بکار بردن مصالح با دوام و نظارت مهندسان به خصوص در مناطق روستایی انجام دهند.
وی اضافه کرد: از اول سالجاری تاکنون 199 زلزله استان هرمزگان را لرزاند که کانون این زلزله ها در شهرستان های بندرعباس ، رودان و بستک بوده است.
این مسئول یاد آورشد: با وجود زلزله های فراوان درسالجاری خسارت جانی و مالی نداشته است و با وجود اینکه 13 مورد زلزله بالای چهار ریشتر و 2 مورد بالای پنج ریشتر رخ داده منجر به ترک خوردگی برخی از بناهای مسکونی شده است.
7195/ 6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده ** انتشار دهنده: خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.