رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در قالب طرح رونق تولید موفق شدیم در بخش صنعت و کشاورزی به متقاضیان 153 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کنیم.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، سیدحامد عاملی در جلسه کارگروه اشتغال استان اردبیل اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون برای 54 طرح صنعتی و 80 طرح کشاورزی در مجموع 134 طرح تسهیلات رونق تولید پرداخت شده است.
وی خاطرنشان کرد: رتبه استان اردبیل در این حوزه از جایگاه هیجدهم به دوازدهم رسیده است و ما همچنان تلاش می‌کنیم تا پایان سال این جایگاه را بهبود ببخشیم.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از فعال شدن کارگروه نظارت برای طرح‌های بهره‌مند از این تسهیلات اشاره کرد و بیان داشت: در هفته‌های آینده اولین گزارش کارگروه نظارت اطلاع‌رسانی خواهد شد. عاملی به تسهیلات پرداختی در حوزه اشتغال فراگیر با محوریت پایداری اشتغال ایجاد شده اشاره کرد و افزود: نباید تنها اشتغال مستقیم مدنظر باشد بلکه در کنار آن اشتغال غیرمستقیم نیز برای ما باارزش است.
وی با بیان اینکه در برخی از حوزه‌ها نظیر حمل و نقل، صادرات و صنایع تبدیلی و تکمیلی و همچنین کالاهای واسطه‌ای اشتغال غیرمستقیم و مرتبط با کار ایجاد شده دارای ارزش و اهمیت خاص است تصریح کرد: باید در سرانه پرداخت تسهیلات به ویژه سقف دو میلیارد تومان برای پرداخت یارانه تجدیدنظر شود و محدودیت‌های ایجاد شده در این زمینه از بین برود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با یادآوری اینکه باید یارانه‌ها را براساس میزان اشتغال به واحدها اختصاص داد اضافه کرد: در کنار این امر باید بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به معنای واقعی سهولت ایجاد کنند.
عاملی برخی مشکلات و موانع پیش‌روی تولیدکنندگان و صنعتگران را نیز یادآور شد و بیان داشت: انتظار می‌رود بانک‌ها وثیقه‌های ترکیبی را مورد پذیرش قرار داده و به طرح‌های عمده در حوزه اشتغال که در مرکز استان اغلب اجرایی و عملیاتی می‌شود توجهی جدی شود.
وی از معرفی تعدادی طرح در استفاده از تسهیلات اشتغال فراگیر و مشاغل خانگی خبر داد و اظهار کرد: باید در جذب این تسهیلات و حل مشکلات احتمالی با سعی و اهتمام جدی عمل شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با یادآوری اینکه در سال گذشته و همچنین امسال در مجموع به بیش از 268 طرح در بخش رونق تولید تسهیلات یارانه‌دار پرداخت شده است گفت: این حمایت‌ها به تقویت تولید و اشتغال کمک کرده است.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.