ایوب دارابی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این تعداد دام در شهرستان بر علیه بیماری های آبله، تب مالت ،ppr، لمپی اسکین، هاری و .... مایه کوبی شدند.
وی با اشاره به وجود یک هزار و 600 خانوار عشایری در دهلران افزود: عشایر این شهرستا دارای جمعیتی دامی بالغ بر 370 هزار راس دام هستند که از این تعداد بیش از ۳۵۰ هزار راس دام سبک و 12 هزار راس دام سنگین است.
رئیس شبکه دامپزشکی دهلران همچنین با اشاره به چهار هزار و 500 مورد بازرسی از اماکن عرضه فرآورده های خام دامی در این مدت یادآور شد: در این بازدیدها، 18 کیلوگرم مواد لبنی ، 15 کیلوگرم تخم مرغ، 253 کیلوگرم مرغ، 31 کیلوگرم ماهی غیربهداشتی و 53 کیلوگرم گوشت قرمز ضبط و معدوم شد.
دارابی با اشاره به فعالیت 2 مرکز جمع آوری شیر خام در دهلران گفت: در 9 ماهه اول امسال 492 تن شیر خام در شهرستان تولید شده است.
گفتنی است 28 واحد مرغداری در دهلران فعال است و گاوداری های این شهرستان نیز به شکل سنتی و نیمه صنعتی فعالیت می کنند، از ابتدای امسال تا پایان آذرماه 98 هزار کیلوگرم گوشت قرمز و 2 هزار کیلوگرم گوشت مرغ در شهرستان دهلران تولید شده است.

** بانک های عامل در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی کمیته امداد همکاری کنند

فرماندار دهلران بر ضرورت همراهی و همکاری بانک های عامل در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به طرح های کمیته امداد امام خمینی (ره) تاکید کرد.
سید حسینعلی موسوی در نشست با مدیران بانک های شهرستان گفت: همراهی و همکاری بانک های عامل در پرداخت تسهیلات به متقاضیان گامی در جهت تسریع در اجرای این طرح ها با هدف اشتغالزایی است.
وی بر ضرورت نظارت مستمر بر این طرح ها در جهت اشتغال و تولید تاکید کرد و افزود: کمیته امداد نیز باید در خصوص معرفی متقاضیان توانمند و کننده کار به بانک ها نهایت دقت داشته باشد.
فرماندار دهلران گفت: چنانچه متقاضیان معرفی شده به بانک ها در جهت سیر مراحل دریافت تسهیلات اشتغالزایی سهل انگاری کنند کمیته امداد باید در جهت بهره مندی متقاضیان نسبت به معرفی افراد جایگزین اقدام کند.
رئیس کمیته امداد دهلران نیز گفت: سهم طرح های اشتغالزایی شهرستان در سال جاری 300 طرح در حوزه های مختلف خدمات، دامداری، کشاورزی و حمل و نقل است.
سید سبزوار موسوی افزود: تسهیلات در نظر گرفته شده برای اجرای این طرح ها 58 میلیارد و 560 میلیون ریال است.
وی از تشکیل 122 پرونده طرح های اشتغالزایی در این شهرستان خبر داد و گفت: تاکنون تسهیلات مورد نیاز به 60 نفر از این تعداد توسط بانک های عامل و 50 نفر از طریق منابع امداد جهت اجرای طرح ها پرداخت شده است.
رئیس کمیته امداد دهلران گفت: 110 متقاضی تاکنون از طریق بانک ها و منابع امداد 22 میلیارد و 60 میلیون ریال تسهیلات برای اجرای طرح های مختلف پرداخت شده است.
خبرنگار: علی رضازاده ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
7175/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.