مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل گفت: با همکاری شهرداری اردبیل تلاش می‌کنیم تا سال آینده شاهد تکمیل و بهره‌برداری از دومین پارک کودک در اردبیل باشیم .

به گزارش ایسنا، از اردبیل، هاجر جمادیه در جشن شب‌های برفی با نام شب یلدا در جمع کودکان و نوجوانان اظهار کرد: ما از تلاش‌ها و زحمات شهردار اردبیل در بهسازی و توسعه فضای مراکز یک و دو کانون اردبیل قدردانی می‌کنیم که با توجهی ویژه به کانون سعی کرده تا نسل آینده را خوشحال و زمینه تربیت و تعالی آنها را با احساس مسئولیت فراهم آورد .

وی با بیان اینکه کودکان امروز آینده‌سازان این کشور هستند و باید در تربیت و تزکیه آنها تلاشی جدی و بی‌وقفه از سوی خانواده‌ها و نهادهای آموزشی و پرورشی انجام شود، خاطرنشان کرد: قطعا بچه‌های امروز مسئولان فردا هستند و در یک مسئولیت خطیر باید در مسیر پیشرفت روزافزون آنها گام‌های اساسی برداشته و بسترها را به شایستگی فراهم کنیم .

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل در ادامه با یادآوری آداب و سنن شب یلدا و یا چله بیان کرد: این روز یادآور تحول در طبیعت است که مادر طبیعت با دمیدن روح تازه در زندگی پر نقش و نگار تمام موجودات زمین سعی می‌کند تا آنها را برای فصل شکوفائی و سرزندگی بهار بیشتر آماده کند .

جمادیه یلدا را نماد مهر و محبت و دور ریختن کینه‌ها و کدورت‌ها و دور هم نشستن‌های صمیمی خانواده‌ها توصیف کرد و افزود: از گذشتگان آداب و سننی برای ما در این ایام به یادگار مانده که ضرورت دارد این آداب و سنن را حفظ و به دور از تجملات سعی کنیم بستر مهربانی‌ها و محبت‌های روزافزون را فراهم کنیم .

وی با بیان اینکه کانون تلاش می‌کند با توسعه کمی و کیفی برنامه‌ها در مناسبت‌های مختلف فضای بانشاط و سرزنده‌ای را برای نسل آینده فراهم کند اضافه کرد: جشن شب‌های برفی نیز در آستانه شب یلدا نمونه‌ای از این برنامه‌هاست تا کودکانمان را بیشتر با آداب و سنن، فرهنگ و تمدن غنی این مرز و بوم و استان اردبیل آشنا کنیم .

در این مراسم که کودکان و نوجوانان به همراه خانواده‌هایشان در این جشن حاضر شده بودند برنامه‌های شاد و متنوعی از قبیل شعر و سرود و دکلمه‌خوانی برگزار شد .


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.