مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل از توسعه تشکل‌های دانشجویی درباره حوزه محیط زیست خبر داد.

به گزارش ایلنا، شفیع شفیعی در نشست با اعضای انجمن سبز دانشگاه محقق اردبیلی گفت: اهتمام دانشگاه محقق اردبیلی در ایجاد فضا و بستر مناسب برای فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و توسعه تشکل‌های دانشجویی درباره حوزه محیط زیست و سایر فعالیت‌ها در ارتباط با جامعه قابل تقدیر است.

 وی افزود: توسعه تکنولوژیکی، گسترش شهرنشینی، تراکم جمعیت و تغییر و تحولات اجتماعی و فرهنگی در نیم قرن اخیر آسیب‌ها و بحران‌هایی را در حوزه محیط زیست، بحران آب، سلامت، تغذیه، سبک زندگی و رفتارهای اجتماعی به دنبال خود همراه کرده که نیازمند توجه جدی و همگانی است.

شفیعی ادامه داد: رویارویی و مدیریت این بحران‌ها، آسیب‌ها و موفقیت در پیشگیری از گسترش آنها با انجام فعالیت‌های مدنی و مشارکت مردم به خصوص گروه‌های اجتماعی مرجع و تاثیرگذار در چارچوب تشکل‌های غیردولتی امکان‌پذیر خواهد بود. 

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل تصریح کرد: فعالیت‌های مدنی براساس ماهیت مسئولیت‌پذیری که در آن نهفته، می‌تواند با بسیج نیروهای فکری و گفت‌وگو، فهم مشترک و عمیقی در مورد مسائل اجتماعی، فرهنگی و حوزه محیط زیست در جامعه ایجاد کرده و ما را به ساحت نظر و تفاهم نظری و عملی در ضرورت صیانت از محیط زیست و منابع آب و ارزش‌های فرهنگی و اجتماعی برساند و حفظ محیط زیست را به گفتمان مشترک در بین اقشار مختلف جامعه  استانی تبدیل کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.