به گزارش خبرنگار ایرنا، سید ناصر اسحاقی روز یکشنبه در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران گفت: یازدهمین دوره نمایشگاه کتاب اردبیل از 21 تا 26 آبانماه در محل دائمی نمایشگاه بین المللی اردبیل برگزار خواهد شد.
وی علت تاخیر در برگزاری نمایشگاه کتاب در استان را آماده نبودن زیرساخت ها عنوان کرد و افزود: برای شرکت در یازدهمین دوره نمایشگاه کتاب 600 ناشر از سراسرکشور ثبت نام کرده بودند که به علت محدودیت جا فقط 300 ناشر در 150 غرفه محصولات خود را عرضه خواهند کرد.
وی با اشاره به برنامه های جانبی نمایشگاه کتاب اظهار کرد: در حین برگزاری نمایشگاه، کتاب سال استان نیزمعرفی خواهد شد که اولین دوره معرفی کتاب استان در سال 94 به صورت ابتکاری در استان صورت گرفته بود.
وی 2 شاخص مهم اردبیلی بودن نویسنده و ارتباط موضوع کتاب با استان اردبیل را از در انتخاب کتاب سال استان بسیار حائز اهمیت دانست.
وی برگزاری کارگاه داستانویسی، ایستگاه نقاشی کودک، کارگاه سبک زندگی اسلامی و طب اسلامی، نشست تخصصی خانواده، کارگاه اقتصاد مقاومتی و الگوی مصرف، جلسه نقد و بررسی کتاب و برگزاری شب شعر رضوی را از جمله دیگر برنامه های جانبی نمایشگاه بین المللی کتاب عنوان کرد.
اسحاقی ساعت بازدید مردم از نمایشگاه کتاب را قبل از ظهر از ساعت 9 صبح تا 12 ظهر و بعد از ظهر از ساعت 14 تا20 شب عنوان کرد و گفت: به طور میانگین 40 درصد تخفیف برای کتابهای ارائه شده در نمایشگاه در نظر گرفته شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل افزود: در دو سال گذشته 367 عنوان کتاب در استان اردبیل مجوز چاپ گرفته و در روز افتتاح نمایشگاه کتاب در 21 آبان ماه از نویسندگان و ناشران برتر تجلیل خواهد شد.
استان اردبیل با وجود برخی اقدام های ارگان های فرهنگی هنوز در زمینه کتاب و کتابخوانی در مقایسه با دیگر استانها در وضعیت نامطلوبی برخوردار می باشد.
خبرنگار: نعمت محسن زاده** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
6130/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.