رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان غربی گفت: شاخص‌های توسعه آذربایجان غربی در مقایسه با استان‌های برخوردار کشور شکاف معناداری دارد.

به گزارش ایلنا از ارومیه، رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان غربی گفت: شاخص‌های توسعه آذربایجان غربی در مقایسه با استان‌های برخوردار کشور شکاف معناداری دارد.

ناصر حضرتی پر صبح امروز در جلسه‌ای که با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی در ارومیه تشکیل شد، گفت: آذربایجان غربی از یک عدم توازن در شاخص‌های توسعه رنج می‌برد، شاخص‌های توسعه این استان در مقایسه با استان‌های برخوردار کشور شکاف معناداری دارد.

وی با بیان اینکه زمان گلایه کردن نیست، اظهار کرد : بهتر است به جای گلایه کردن ، مسائل و ضرورت‌های توسعه آذربایجان غربی را تبیین کنیم در همین راستا راهبری، رصد توسعه و تامین منابع اجرای زیرساخت‌های توسعه سه وظیفه سازمان برنامه و بودجه است.

وی بیان کرد: جهت بهبود شاخص‌های توسعه آذربایجان غربی ردیف ویژه‌ای به میزان یک هزار و 300 میلیارد ریال اختصاص یافته است که هرچند این میزان جهت پر کردن شکاف موجود کافی نیست اما در صورت مهیا بودن شرایط اختصاص این ردیف تا پایان برنامه ششم توسعه ادامه خواهد یافت.

حضرتی افزود: در داخل استان یک عدم تعادل و توازن در شاخص‌های توسعه بین شهرستان‌های آذربایجان غربی وجود دارد و در همین راستا سندی تدوین شده است که در بیش از 133 شاخص شکاف موجود هر شهرستان نسبت به استان و کشور اندازه‌گیری شده است و کارهایی که جهت پر کردن این شکاف باید صورت گیرد مشخص شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان غربی ادامه داد: اغلب مسئولین استانی دغدغه توسعه همه جانبه، پایدار و متوازن، دارند و به همین منظور بودجه‌ریزی استان کارشناسی بوده و براساس توازن و عدالت خواهد بود در ابتدای این روش حتی فرمانداران معترض بودند ولی همکاری آن‌ها در پیاده سازی این سیستم بسیار راه‌گشا است.

وی ضمن اعلام اینکه در اعتبارات مصوب وضعیت خوبی داریم اما تخصیص این بودجه به خاطر مشکلات کلان کشوری کم است، تاکید کرد : اعتبارات مصوب عمرانی آذربایجان غربی نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته است ولی تخصیص بودجه باید مناسب با شرایط استان باشد اما قطعا این افزایش بودجه برای جبران عقب ماندگی‌های آذربایجان غربی کافی نیست.

حضرتی خاطر نشان کرد: ارومیه با دارا بودن جمعیتی بیش از 1 میلیون و 30 هزار نفر جزو 10 شهر پرجمعیت کشور است و از این رو باید با نگاه ویژه‌ای به مشکلات این شهرستان توجه شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان غربی اعلام کرد: علیرغم تصور برخی افراد در تعدادی از شاخص‌های توسعه ارومیه پایین‌تر از سایر شهرهای استان است.

وی اضافه کرد: دو شهرستان تکاب و چالدران با توجه به شاخص‌های بسیار پایین توسعه که دارند به عنوان شهرهای پایلوت برای اجرای اقتصاد مقاومتی انتخاب شده‌اند؛ این پایین بودن شاخص‌های توسعه تا حدی است که چالدران از لحاظ آسفالت راه‌های روستایی رتبه آخر کشور با 18 درصد معبر آسفالت را دارد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان غربی گفت : پاداش‌های پایان خدمت بازنشستگان تا پایان سال 94 پرداخت شده است و برای پرداخت پاداش‌های سال 95 منتظر تخصیص بودجه هستیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.