ناصر حضرتی روز سه شنبه در جلسه شورای اداری آذربایجان غربی افزود: آذربایجان غربی دربخش بودجه عمومی دولت نیز با رشد قابل توجهی رو به رو بوده و از پنج هزار میلیارد ریال به 12 هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.
وی با اشاره به رشد 77 درصدی اعتبارات طرح های ملی در استان ادامه داد: با این آمار آذربایجان غربی رتبه 7 تا 10 کشور را در بین کشورهای استان را در جذب منابع عمومی دولت دارد که نشان از توجه ویژه دولت به استان است.
وی افزود: با حمایت های دولت یازدهم اعتبار راه آهن مراغه به ارومیه از 900 میلیارد ریال در سال 92 به 2 هزار و 500 میلیارد ریال در سال 95 افزایش یافته است و در کنار این پروژه، کد اجرایی قطار سریع السیر ارومیه - تبریز نیز صادر شده است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان غربی با بیان اینکه دولت در سال 92 در این استان با مسائل و مشکلاتی مواجه بود، اظهار کرد: بحران دریاچه ارومیه، بیکاری بانوان تحصیل کرده، رتبه های نازل استان در زمینه شاخص های توسعه، سهم 2.1 درصدی استان از سهم تولید ناخالص ملی، بدهی به پیمانکاران استان، وضعیت نامناسب پروژه های مصوب سفر های دولت قبل که تنها 40 درصد عملی شده بود، از اهم مشکلات آغاز دولت تدبیر و امید بود.
حضرتی بیان کرد: هم اکنون وضعیت دریاچه تثبیت و موضوع دریاچه ارومیه از موضوع امنیتی به زیست محیطی تبدیل شده و محوریت توسعه ای استان از کشاورزی به صنعت و معدن و گردشگری ارتقا یافته است.
مدیرکل آموزش و پروش آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: در مدت فعالیت دولت تدبیر و امید 81 هزار و 950 نفر بی سواد در استان شناسایی شده که از این تعداد 54 هزار و 479 نفر کارنامه قبولی دریافت کرده اند.
فریدون سید مصطفوی افزود: در سال 92 افزون بر 183 هزار بی سواد در استان وجود داشت که این رقم در سال 95 به 127 هزار و 235 نفر کاهش یافته است.
وی ادامه داد: دولت توجه ویژه‌ای به ریشه کنی بی سوادی در جامعه دارد تا از آسیب های ناشی از بی سوادی جلوگیری کند.
وی با اشاره به وضعیت کلاس های درسی استان افزود: برای نزدیک شدن به وضع مطلوب و ایده‌آل کشوری در تراکم کلاسی باید پنج هزار کلاس به کلاس های درسی اذربایجان غربی اضافه شود.
مدیرکل آموزش و پروش اذربایجان غربی اظهار کرد: تعدا پژوهش سراهای استان از 9 واحد به 17 واحد پژوهشی افزایش یافته و 3 پژوهش سرای دیگر تا شهریور سال جاری به این تعداد اضافه خواهد شد.
سید مصطفوی بیان کرد: برای اولین بار با حمایت های دولت تدبیر و امید تمامی مطالبات بازنشستگان استان در سال 95 به میزان یک هزار و 350 میلیارد ریال به حسابشان واریز گردیده است.
وی افزود: در هفته معلم سال جاری نیز از 589 معلم منتخب استانی تجلیل شد و این نشان از توجه دولت به حرمت و جایگاه معلم و تکریم آنهاست.
به گزارش ایرنا، طرح مبارزه با بی سوادی و سوادآموزی افراد بازمانده از تحصیل از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید در آذربایجان غربی برگزار شده است.
8135/ 2093 خبرنگار: شهین بیدادرس انتشار دهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.