سرهنگ عظیم حبیب زاده روز پنجشنبه به مناسبت هفته ناجا به خبرنگار ایرنا گفت: این دفتر درسال جاری با همکاری دانشگاه محقق اردبیلی اقدام به برگزاری همایش ملی آسیب های اجتماعی کرد و در آن بیش از 50 عنوان مقاله تحقیقی و پژوهشی به دبیر خانه همایش ارسال شد.
وی بیان کرد: این امر بیانگر این واقعیت است که اقدامات ناجا چکشی نیست بلکه تمام امور و عملیات ها بر اساس اصول علمی و تحقیقاتی صورت می گیرد.
وی اضافه کرد: توسعه مشارکت همکاران ناجا در فعالیت های پژوهشی دفتر تحقیقات کاربردی ،حضور فعالانه همکاران انتظامی در رقابت های علمی و پژوهشی ، تعمیق فعالیت های علمی و تحقیقاتی،برگزاری جلسات اتاق فکر و میزگرد علمی و سخنرانی ها در خصوص موضوعات مبتلا به جامعه و ریشه یابی علمی دلایل وقوع آسیب های روانی و اجتماعی در جامعه را از اهم اقدامات دفتر تحقیقات کاربردی می باشد.
سرهنگ حبیب زاده افزود: دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان اردبیل حضوری فعال در تمامی حوزه های تحقیقات و فن آوری ، برگزاری و مشارکت در همایش های علمی، برپایی نمایشگاههای علمی و دستاوردهای پلیسی وثبت مقالات علمی –پژوهشی در مجلات برتر کشوری و....داشته و خود نیز اقدام به انتشار فصلنامه با امتیاز علمی – تخصصی دانش انتظامی استان اردبیل نموده است وتا کنون 14 شماره آن انتشار یافته است.
وی به فر رسیدن هفته ناجا اشاره کرد و اظهار کرد: شعار امسال هفته ناجا با این عنوان نامگذاری شده است'پلیس برای امنیت امنیت برای همه' افزود: ﭘﻠﻴﺲ ﻣﻬﻢﺗﺮﻳﻦ ﻧﻬﺎﺩ ﻧﻈﺎﺭﺕ ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﻲ واصلی‌ترین نهاد متولی ایجاد امنیت در جامعه است و به همین خاطر بیشترین سطح تماس را با جامعه دارد.
به گفته وی ، پلیس برای اینکه بتواند از نیروهای اجتماعی جهت دستیابی به اهداف خود سود ببرد باید بتواند رویکردها و نگرش‌های افراد جامعه را با خود همسو کند.به همین دلیل کار پلیس با محوریت جامعه از جمله مدلهای نظری راهبرد پلیس می باشد که در سالهای اخیر به الگوی غالب و کارآمدی در فرآیند امور پلیسی تبدیل شده است.
رئیس دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان اردبیل به بیانات مقام معظم رهبری اشاره ای کرد و بیان کرد: در نگاه مقام معظم رهبری،امنیت متعلق به همة آحاد جامعه است و بدون توجه به سلایق سیاسی، تفاوت های دینی، زبانی، نژادی و قومیتی می باشد و چتر امنیت باید بر سر تمامی ملت گسترانیده شود وتنها کسی باید احساس ناامنی کند که در صدد است امنیت مردم را متزلزل و بر آن آسیب وارد کند.
وی گفت از همه علاقمندان، پژوهشگران و محققین استانی دعوت کرد تا برای اجرای طرح های علمی و پژوهشی بو همکاری با این دفتر به آدرس:اردبیل، میدان جانبازان،خیابان دانشگاه، نرسیده به میدان پلیس، ستاد انتظامی استان اردبیل،طبقه دوم،دفتر تحقیقات کاربردی مراجعه نموده و یا با تلفن 0452182248 و ایمیلardebil.research.ir ارتباط برقرار کنند.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
6016/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.